Det finns en tid för allt som sker under himmelen

Jag tror jag sitter här och känner mig bra, det är inte klokt så bra jag är. Och vilken dag sen! Nu ska ja skryta lite om allt som jag bara av en slump lyckats göra.


Dagen började tidigt men inspirerad av en gammal cosmotidning - jag läser om dem, haha - så hade jag skrivit nöjd med stora bokstäver på den där rutan som visas på mobilen när väckningsalarmet går igång. Och jag tänkte på saker jag var nöjd över, snoozade lite för länge och masade mig sen upp. Kände mig skitsnygg i mammas senapsgula tröja - det kan vara så att det bara är jag, men jag älskar den.

Dubbeltimmen i fysik gick frammåt, för första gången på evigheter hade jag faktiskt räknat lite på det vi skulle så jag hände med. Sen, Litterär Gestaltning, det spelar ingen roll vad vi gör där längre, jag älskar varenda sekund. Till och med svenskan var bra, den va trots allt bara 50 min? :)
Till lunch var det lax och det är gott, desutom med trevliga människor. Stannade i skolan och ritade på projektet. Visserligen är sidan åtta fortfarande tom, men... det löser sig! Cammo och Cicci höll mig sällskap och då känns de kreativa problemen mindre viktiga.

Trots snöstorm så gick både bussar och tåg som de skulle och jag kunde hämta upp lilla A en kvart tidigare än vad jag "behövt." Har inte sett den ungen på en månad och det första han gör när han får syn på mig är att springa fram och krama mina ben och sen skynda ut i kapprummet. Stora Killen har lärt sig att sätta på overallen själv! Väl hemma hos dem lekte vi med bilar och tittade på Karlsson på taket - något jag velat göra i ett halvår, haha. Längtar tills på lördag när jag får träffa honom igen. Åsa har börjat plugga också och hon var så taggad och glad att det smittade av sig på mig.

På vägen hem gick jag förbi Urban Outfitters och kunde inte låta bli att gå in. Det är stört när man ser så mycket fina saker att man blir kräsen nog att inte vilja ha något. En väska där, smygdrömmer jag om. Ska kanske inhandlas på lördag, vem vet?
Nu på kvällen hade snön och nån olycka i karlberg stoppat upp trafiken, men vad hade jag väntat mig? Å andra sidan betydde det här att jag hann med ett tidigare tåg än jag borde. Å andra sidan missade jag 523:an med en minut och kände mig ensam, jhungrig och övergiven i sollentuna.

Det är då jag kom att tänka på onsdagskällan. Går dit och den första jag möter är Mammut. Och på något sätt var det så mysigt där att jag stannade kvar och missade några bussar bara för att de va värt att stanna. Daniel höll bibelstudium på Predikaren - bibelns mest emo bok. Hur kul låter det? Vi hade kul i alla fall.
"Allt var tomhet, ett jagande efter vind" fast tvärt om.

Kom hem nån gång efter nio, åt min middag och hamnade här och påpekade att jag mådde bra speciellt i själen.
Ja, det var min dag. Nu ska jag skriva lite loggbok... eller gå och lägga mig på en gång, om inte fjärrinloggningen funkar.
Kul att du läste, haha, skulle kunna döpa det här till evighets-ego-inlägg, men låter rubriken vara som den är.


Kommentarer
Postat av: Y

Vad härligt med sådana dagar!

2010-01-27 @ 23:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0