Fröken Klagomål och de tre små trollen

Idag borde jag plugga historia.
Jag måste läsa i engelska boken,
skulle byta lakan i sängen men...
Dessutom borde jag skriva svenska romanredovisningen - innan jag glömmer boken :S
och ta fram träningskläder
och skriva in loggböckerna i loggboksmappen
och KLIPPA LUGGEN
köpa ny bh
och jobba på projektet
borde...



En vän till mig brukade berätta om tre små troll som kommer och vill lägga sig i ens liv. De här tre små trollen har alla varsitt namn, Borde, Måste och Skulle. Han brukade säga åt mig att akta mig för de där trollen och istället göra det jag vill.
Då brukade jag le lite åt honom, rycka på axlarna och komma fram till varför jag "borde" göra något. Säga att det var skillnad på han och mig, jag hade en hel del som man liksom inte bara kan strunta i och han hade ju knappt nått att göra... (nåja)
Oftast lät han mig vara med ett "tänk på det",  ibland fortsatte han argumentera och då slutade det oftast med att jag umgicks med honom istället.
Jag borde plugga Historia hela kvällen, men istället ska jag åka och träna för det kommer jag må bra av, hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Y

Hm... men träning är säkert bra!

2010-01-13 @ 20:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0