Långhelg

Sitter och tänker på vilket fint ord det där är. Långhelg. Definitivt en favorit. Nog för att det finns folk som börjar göra sig redo för guldbaggegalans efterfest just nu och inte fixar in mig, utan att jag sitter här framför datorn med papparkakshussmulor på magen och lyssnar på lugn deppmusik efter att ha kollat på paradise hotel med lillebrosan, men liksom, jag mår bra och så, så varför klaga?
Träffade Sofia idag. Jag gillar den tjejen. Vi hade en av våra mest misslyckade pluggsesions, mest eftersom hon redan va klar med sitt och behövde öva engelska och jag höll fast vid att bästa sättet att utvecklas i ett språk är att lyssna på folk som pratar det...
Så vi såg på One Three Hill.
Sen stannade jag kvar över middagen, bakade pizza åt hela familjen. Jag tror att om jag följer med till Grenoble (om de flyttar) så borde vi nästan öppna café - fast allra först borde vi nog lära oss franska, mer än Vous le voue cosche aveq moi - se soir? Även om den frasen är användbar på sina håll.
Önskar verkligen att jag var musikalisk. Önskar att jag sjöng vackert. Inbillar mig att det skulle göra mig lyckligare. Men är nöjd med att få strosa omkring hemma imorn och skråla bäst jag kan tillsammans med fysikboken eller projektarbetet också.









Ha det fint.

Kommentarer
Postat av: C

väldigt coola bilder! Så nu är pepparkakshuset dött och julen slut?

2010-01-26 @ 14:29:05
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0