hemligt


Min mormor tycker inte om att öppna viktiga kuvert (vi talar inte om sånna där trevliga fina som vänner skickar till varandra utan de andra, som har att göra med banker, skatter och boka in i kalenderngrejer), vilket ibland kan krångla till det om man nu skulle tänka sig att hon sköt upp det lite för länge någon gång. Och jag vet, för jag brås på henne rätt mycket i det där sammanhanget. Vet egentligen inte varför. Brev är väl trevligt och spännande och om de nu inte skulle vara det så är det är inte som jag tar bort dem genom att inte öppna dem. Faktum är att breven bara blir mer och mer oroväckande farliga ju längre man väntar och jag väntar ofta ett tag. Ibland ett så långt tag att det blir ännu jobbigare sen, för det känns så himla puckat att man inte bara öppnade det där brevet på en gång. Det kan liksom hänga som ett orosmoment över hela dagen. En mörk skugga som viskar och dånar: "Brevet Frida, Breeeevet!" varje stund det inte är läge att öppna. Och då är det skönt att veta att mormor finns. Att man inte är ensam med detta onödiga i-landskval utan att hon finns där.
Och sen, när man väl öppnat och det visat sig vara rätt okej. Man får ringa ett samtal och boka om en tandläkartid eller så, och sen så får man slänga bort den där bunten papper, ååh den känslan är obeskrivbar.


Kommentarer
Postat av: Y

Men .....du är för för denna vånda

2011-03-17 @ 18:09:54
Postat av: F

haha, jag har mest konstaterat att den existerar. Nästa steg är att göra något åt den...

2011-03-17 @ 19:07:05
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Y

för ung menade jag ^^

2011-03-17 @ 19:28:22
Postat av: F

haha, jaha, tydligen inte ^^

2011-03-17 @ 21:20:00
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: H

Fast bruna brev är läskiga..

Men du har ett helt liv på dig att träna.

Fast i framtiden kommer de säker elektroniskt på något sätt - tror du att det kommer vara lika läskigt ändå?

2011-03-19 @ 09:59:40
Postat av: F

haha, som om du inte märkt av hur seg jag är när det gäller att svara på mail? ...

;)

2011-03-19 @ 15:25:55
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: H

Brukar du svara på mejl?? ler



Läste i alla fall upp detta inlägg för mormor idag, och hon blev väldigt glad!

2011-03-19 @ 23:43:28
Postat av: F

haha, åh. Bra att få glädja lite tillbaka då :)



jag har väl svarat nån gång då och då i alla fall? hoppas jag? o.O

2011-03-21 @ 16:26:54
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0