om jag går och lägger mig nu kanske jag orkar upp imorgon?



känns som en vuxen tanke.

vad ska jag göra uppe tidigt imorgon?

äta frukost? åka och shoppa? sitta och stirra framför fejjan?

(om alternativ tre: då kan jag ju lika gärna göra det nu)


gick in i en asball amarican vintage butik idag. ganska nära drottninggatan, japp stina, den vi gick förbi! Och möttes av en asskönt butiksbiträde iklädd vita hängselbyxor med texasdialekt (tror jag) som på amarican bara var superamerikanskt öppen och trevlig och pratade med en annan kund om problemet att gå på toa med Long John på sig - som kvinna. Och det där med att gå på toa med hängselbyxor också för den delen. Hippiekunden hade en hippielösning på allt.
Hon - butiksbiträdet - sa också, helt appropå nada att hon kunde ryska. Det slutade med att hon lovade att du Kristofer kunde få komma in när det än passade och komma förbi och prata ryska med henne.
Och jag gick sen omkring i resten av stockholm och var glad att jag gått in.

slutsats: jag kan bli öppen och amerikansk bara någon annan börjar
slutsats 2: svenska butiker är rätt stela.
Det gör mig inget i vanliga fall.


Kommentarer
Postat av: Y

det var nog det som gjorde att jag trivdes over there, more friendly folks, fast mycket är ju yta förstås.

2012-03-21 @ 13:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0