jag har låtit annat ta plats, förlåt. del 1

 
jag tappade lusten att skriva
tyckte att varje ord jag printade ner blev fånigt, tråkigt, onödigt
läste andra istället och tänkte tackochlov att de finns, de kan så mycket bättre och så är det kanske
men sen slutade jag läsa också, annat än sån där kurslitteratur vid sporadiska tillfällen
 
jag slutade skriva dagbok
jag slutade skriva i min skivbok
jag slutade skriva här
och jag slutade spara worddokument, efter worddokument, efter worddokument
 
all I know is, there's something new this year 
all I know is there's something new real near
 
jag slutade skriva brev, email, irriterande långa facebookmeddelanden
 
but all I know is, there's something new this year 
all I know is there's something new real near
 
kanske bara den där tentan som spökar, kanske är det viljan att bli bättre
kanske hela den här tanken på att jag faktiskt inte kommer plugga på gu för resten av mitt liv
och så tanken på att det kanske är någon som saknar mig, fast jag stängt in mig så
 
 
 
 

RSS 2.0