allt detta + kattabstinens, oväntat

 
tiden går fort igen.
den springer i den där takten jag aldrig kommer upp i, mellanskillnad ligger mellan mig och pendeltågen, så mycket jag missar dem så mycket är tiden före
 
tänk va. det är januari igen. januari.
jag har bytt hem.
 
har just nu en helt tokig stor massa säng i min lägenhet. jag har en lägenhet. jag bor i ett hem där bara jag bor.
det är lite spännande. det är något jag brukade knäppa händerna och be om där i september
sen föll jag för kollektivcharmen
 
jag vet att jag många många många gånger fantiserat om den dagen jag ska inreda min egen lägenhet
min egen
här sitter jag nu, trött som ett lik och lyssnar på musik
 
minns en tågresa i höstas då sandra hoppade på i herrljunga och vi fantiserade om att: tänk om i vår, om vi får, flytta in i något eget
va gött allt skulle va, va enkelt, va fritt
bjuda hem vem som helst! sa jag och tänkte på honom
 
tiden går fort. trillar fram i samma takt som alla uppgifter i kemi jag inte tar mig tid att räkna
jag går på the hives istället, jag firar födelsedagar och dansar disco på jazzklubb
 
åker sista tåget hem, en sista gång,
och mitt humör är en himla bergochdalbana och jag börjar tro att jenny kanske hade en poäng när hon sa att jag va manodeprisiv, om de nu va de hon sa, där i australien
 
jag har varit i australien
jag har varit inne på ikeas hemsida
jag har träffat gaddens förtagsansvariga
 
jag har sett les miserable på bio och smsat en väldig massa
jag gråter ganska ofta, som till bio, som till kärleksfulla sms, som av trötthet
och jag skrattar, högt och ganska fult, men på riktigt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jag har ganska mycket skin på näsan (smörjde in mig ordentligt) och är lite av en gås - men ibland hugger det. ibland är de bra att det hugger, så ja kan bli sur istället för att rycka på axlarna
dansa och låtsas att någon annan tycker om en ett tag, dansa och helt enkelt tycka om att dansa
 

Termin 5

Kursstart och vårtermin. V Å R termin. Framför mig ligger processrätten a la 19,5 hp. Tack och lov för att dagarna blir ljusare...
 
 

Jag älskar min säng

 
Jo det var bara det jag ville göra klart.
Och klockan är snart nio så då kan jag få gå och lägga mig. Jippiejahoo!!
 
(ja jag är hemma från aussieland, men min hjärna är kvar där borta)

"det finns ingenting som föralltid känns likadant"

 
vi stod i din lägehet och jag hade köat ännu en låt, inte visste jag då, eller kanske att jag visste? jag tror aldrig du hörde texten. men så här nu idag tänker jag mig att du skulle kunna sjunga det som lisa ekhdal sjunger. bara det att du hann tänka om, ångra dig, inse att vita lögner inte räcker
det var nog bra för dig, men jag har kanske bara inte kommit lika långt än - blundar jag står jag ibland kvar där i din lägenhet

st george st imacbutik

 
undflydde solen en stund, lever och har det bra
sydney nu har jag kommit hit!
 
(om konsten att skriva ord utan de tre sista tecknen i alfabetet)

RSS 2.0