Kungsträdgården





Väggen, snart är du bemästrad!

Imorgon är det dags.

Femton långa veckors slit.

124 rättsfall 8 rättsfallskoncentrat 1 pm 1 rättegångsspel och 40 cm kurslitteratur.

¾ av hela den här terminen.

Ganska avgörande 22,5 poäng.

Följer Hööks råd med lite modifikation.
Varit ledig i helgen. Halvpluggat den veckan som gått.  Startade morgonen men cykel och yoga och tänkte avsluta den med yogalates (som låter som en kaffestort).
Kläderna inför imorgon är uttänkta. Godiset är köpt. Kvar att fixa är bara mackor och frukt (hur man nu ska hinna äta något över huvudtaget. 5 timmar känns som alldels för lite tid för att lyckas komponera uttänkta genomarbetade väldisponerade läsliga svar)

 

Trots den lilla ständiga tentaångesten känns det faktiskt bra. Nästan lite taggad. Längtar lite efter den där adrenalinkicken man får när man öppnar tentan. Känslan när man ser all text och får panik i ett par sekunder bara för att någon minut senare sitta och kluddra upp svar och inse att något i alla fall fastnat. Det är fint det. (Och samtidigt lite läskigt för man vet aldrig om man ska få en blackout)

Sen har jag exakt 21 timmar på mig att ställa om innan nästa kurs börjar…

 

TAAAAAAAAGGAAAAAA

 


VEM I HELSKOTTA


Jag äger en cykel som är mig så kär att jag dragit skämt som "vem behöver en man, när man har en cykel..." En fin vit cykel i dammodell och senast idag (och innan det igår) vart jag tvungen och brista ut i: JAG ÄLSKAR MIN CYKEL!!! både för syster, vän och mamma. Ett "jag behöver inte körkort så länge jag kan cykla" motto bor i mig.

och nu, idag, inte nog med att intensivkursen i dalarna blir uppskjuten så nr jag kom till stuvsta station så låg bara mitt ruttna lilla blåa lås kvar, avknippsat på stationen. Och där stod jag, mållös och tittade på det, tog upp det och gick hem.

ARRGGHHHHHHHH!!!
(den sista resan gick i alla fall rekordsnabbt som i fyra min till stationen och ja, jag saknar den redan, därav blogginlägget fast jag inte har tid)

(tröstäter godis)



(hoppas tjuven sätter sig på sadeln och blir blöt mwohhahahahahahaha)
(hoppas hen försöker handbromsa i en brant nedförsbacke innan hen inser att den inte funkar och slår sig, hårt)
(hoppas jag får den tillbaka)

Ja då har en anmält sig till högskolan då




hade jag haft en bild på mig själv tuggandes på ett kunskapens äpple hade det väl varit läge att publicera den, skrev jag och så kom jag att tänka på den där gamla gobiten till foto som nog aldrig fått se dagens ljus. (när ska vi fota cammo?!) men, kunskap var det ja. högskola. jag har alltså än en gång klickat i en sån där lista, fast nu i okända städer och med ordet kandidatprogram intryckt på varnda rad. fast lika osäkert som förra året. lite speciellt eftersom jag inte kollat upp något bestämt innan idag. åhå, men sån är ju jag. och just ikväll har jag verkligen sett det framför mig, universitetslivet med mig inräknat. och det är nog första gången jag lyckats framkalla den bilden i skallen min.
nåja, det här är plan b så fördjupa er inte allt för mycket i den.

bokstöd


"vi ska alla dö en dag, men fram till dess ska vi leva varje dag"


låter det vara förklaring nog till att jag kom på mig själv med att bygga korthus mitt på golvet klockan 00.00
eller anleding till att jag slutade

god natt mina kära

artistiskt




trasselsudd och hopptossa på samma gång
agerar kreativ och skriver poesi, söker på vegorestauranger i storstan och klurar lite långsamt på min framtid
studentum kallar min Naturnära Nora
sen säger de iofs att jag är lika mycket Serviceinriktade Simon och en sån trivs bäst i restaurangbranshen, så jag kan väl stanna där jag är antar jag

bäst att bara vara, en dag till

jag är ledig idag


när viljan att skriva ett blogginlägg är större än än att ha något att skriva om

HAN HAR ÅTERUPPSTÅTT


Glad Påsk!

tre minuter


Jo såhär, sjukt bra jobbdag! Och nu så skulle jag hem, kom på att jag skulle steka pannkakor för att använda sojamjölken innan den dog, packa ihop lite och så äta framför game of trones. Problem: nya avsnittet kommer inte ut förän 00:00. Så när pannkakorna stod klara, jag var mysklädd och redo så ba nähä, femtio minuter kvar. Sen är jag ju inte dummare än så (?) att jag inser att jag kan packa klart, diska, tvätta ansiktet och checka sånt viktigt som fejjan... Nu är klockan i alla fall äntligen 23:57 och det enda tidsfördriv jag kan komma på är att blogga. Och notera skillnaden på tre minuter när en står i driven och när en sitter här.

Medan knoppar brister




känns alltid bra att börja med en kojektivistbild. På hemligt ställe. Där skulle jag ju aaaaldrig gå in...



har jag nämnt att jag barnvakar en rockstjärna? här äter han kakor med sina storkusiner i humlan



efter kakuppladningen blev det springtävling (det här var innan han fick ha cykeln) (innan jag behövde kuta som en dåre fem meter bakom...)



annars brukar jag stänga ute mina rökande spontanbesökare...



och så har jag stekt veganpannkakor! Sjukt bra!



och så var det rockstjärnan igen. Han kan framföra varenda låt från melo 2012, citerar båre ranelid och gormar med i dead by april... slå det du eric saade! (flaggorna betyder att det är bra)



bästa kortet från i lördags.



Annars två, så kompenserar jag springrundor med pizzafrukost om det är Louise som frågar. ah, stuvstapizzan får högsta betyg!



och inatt, tror jag det var, så drömde jag att jag målade en jesustavla. Inspirerad från konfaträffen? Eller av jesustavlorna på den där inredingsbutiken med läskig pojke under, Cammo? Slutade med att jag kom fram till att det var en najs idé... Voila! Historiens mest rosa Jesusbild!

Och, medan jag målade har jag lyssnat från början till 2010-05-31 på min Frida Gillar lista på spotify. En sån där standard där allt jag gillar hamnar. Vilket betyder att, samtidigt som Jesus växt fram på tavlan har jag åkt tidsmaskin genom min musiksmaksutveckling... eller nått... I detta nu spelas I Am A Women - det betyder när vi gick på SatC 2, hade högstaklacktävling och drack cosmopolitan... those days!

Nu ska jag nog krypa i säng. Tänker på att nu är Lo-cheese förhoppningsvis framme, hemma, och att det märks lite att hon inte är här.

hej mamma, i påsk flyttar jag in hos dig lite




hoppas det är okej.

RSS 2.0