Jasenko Selimovic


Läs


för att citera hur det kan låta i ett huvud som snart ska skriva kemitenta

 
 
 
och resten av tiden rycker vi på axlarna, säger det är bara en tenta

solen skiner in i lägenheten och det är något där med kopparburkarna i fönstret, spetsen från gardinen och solen, solskenet, himlen så blå.

 
obs! jag bloggar inte, jag pluggar kemi

näsblod, hellström och blåsor i händerna

 
egentligen är det när jag faller precis innan sista greppet som jag är som mest nöjd
att jag vågade chansa, fast jag föll
 
men nästa gång, då banne mig
 
(det handlar om klättring) (näsblodet handlar om kemin dock, där kan en inte gå lugn)
(ja jag har ätit min spenat)
(håkan har släppt ny låt)

Kära Jonas Hassen Kehmiri

 
Tack för krönikan du skrev. Jag tror jag behövde läsa den.
Inte för att det är jag som är rasist - det är ju aldrig en själv som är problemet. Men nog kan en tankeställare behövas, även i mig.
 
Och. Jag hoppas du inte ska behöva skriva fler liknande texter, men så länge det behövs, hoppas jag du orkar. Och om jag nångång hittar orden (varför är ord om sånt som är så viktigt alltid så svåra att få tag på) så skriver jag på din sida.
 
 

beau-tea-ful

 
okej. klockan är mycket. jag ska fylla i oxidationstal.
istället tog jag mig en kopp av clippers svartvinbär infusin tea som jag fick smakprov i goodiebagen på hållbarhetsdagen och jissesdetärdetgodastejagdruckit.
 
 
 
helt svartvinbärs färgat också. på riktigt te (och ja, organic and fairtrade och från hela långt bort i england. åker någon till det landet önskar jag mig en årsladdning). Alltså det är så gott så jag blir lyckllig. Bara av att ta mig några klunkar liksom.
 
god kväll. god natt. och varma rekomendationer.
 

Min älva, du dansar så lyssnande tyst och tänker, att karlar är troll

 
vi sitter under det vi kallar den stora balkongen inne i kemihuset, solen sken in genom de stora fönsterna och brevid mig nynnar linus på calle schewens vals och där, då
vi pratar om sommaren som kommer, om att sitta på bergshällar, bada i havet och friheten

hela bröstet gör ont - för längtans skull
strunt i allt annat - om det så bara blir sommar igen
 
 
 
 
smöret har smällt här brevid
ser det som ett tecken på att något varmare är påväg

hällde i mangovodka i min juice, svalde och anmälde mig till sommarkurser

 
sånt en inte berättar högt kanske
men då slipper jag ju nästa år
 
skål

GRATTIS STOCKHOLM...


... på 100dagsdagen av snötäcke!


Internationella kvinnodagen

 
 
"Så länge vi behöver fira kvinnodagen, betyder det att vi inte har lika rättigheter. Målet är jämställdhet, så att vi inte längre behöver en sådan här dag"
 
 
                Viviane Reding
 

en vecka tar en timme här

 
tänkte säga att jag lever, om än i evig stress
köpte gymkort och ska använda övrig tid till att bli stark
 
(läs: starkare än kovalenta bildningar, hur hög elektronegativitet de än må ha)
 
och jag ska klättra
ända upp i klätterlabbets mest vinklade vägg
 
(förbi telefonskräck och ambivalens)
 
tappade min plånbok idag
hittade den på marken, femhundra meter bak
 
(läs: måste börja uppskatta allt jag har, som plånboken tillexempel)

Hon är bara nio och vet redan

Säkert ingen som undgått denna eminenta artikel, men den kan nog inte läsas för många gånger!

"Hon är bara nio med vet redan"

 

 


RSS 2.0