Ledig lördag dårå

 
Blev ju helt plötsligt ledig idag, och spenderade dagen med att åka till bäckebol och IKEA. Dels för att leta efter bra deals på skidgrejer och för att köpa sängben till vår madrass.
 
Gick ju såklart inte så lätt att sätta fast dem som det borde, men efter lite fixande och trixande så voila! Efter snart två år i denna lägenhet (nåja, ett och tre fjärdedels iaf) har vi nu en säng med ben!! Den ser gigantisk ut.
 
Känns megafestligt och nu ska det firas med Oumph på extrapris och rom och cola. Livin la vida loca! Hoppas ni har en go kväll.
 

Känslan som uppstår när det ringer från jobbet och frågar var en är...

 
Skulle visst gå på ikväll och jobba imorgon, inte gå på imorgon och jobba lördag. 
Och nu har jag klagat och känt mig kass och sagt det till C så många gånger att jag inte kan säga det mer. Utnyttjar därför att jag återupptagit bloggandet (ja, känn er utnyttjade!). Jag är kass!! Hur kunde jag ta fel dag?! 
 
Och här har vi den stora nackdelen med att jobba på färja. Strunt i vågor och sånt. Jag har gjort ett misstag och min arbetsplats går inte att ta sig till! Vill ju jobba! Hatar ju dessutom att göra fel.
 
 
(Positivt: har fruktat dagen jag skulle missa båten sen jag började jobba 2014. Nu är det gjort så nu behöver det aldrig hända igen, right?!)
 

En dag till som arbetssökande

 
Dagens mål:
 
Designa nytt CV
Skriva klart ansökan till Swecos Traineeprogram
Gå på Spira Arbetsmarknadsmässa
Gå på HaSS debatt om GMO
Klättra
 
Har precis insett att det såklart går att söka på "CV design" på pinterest och få fram de mest inspirerande, kreativa versioner av detta oinspirerande koncept som CV i min värld står för. Har tänkt att mitt CV ändå är okej, men jämfört med dessa är det som nått en unge lekt ihop på datorn. Nåja, nu är jag inte utbildad grafisk designer och söker inte heller några sådana jobb, men översvämmades av en känsla av att jag måste göra om, göra rätt... NU. Antar att det bara är att sätta igång.
 
 
Ovanstående är från Buzzfeeds lista 27 Beautiful Résumé Designs You'll Want To Steal
 

"We must all face the choice between what is right, and what is easy"

 
 
Loggade aldrig ut från blgggen igår, så lika bra att jag fortsätter. Solen skiner ute. Idag finns fyra mission på listan: Cykla till biblioteket och låna Harry Potter och the order of the phoenix, hämta ut mitt nya pass hos polisen, skypea med Cicci och maxa i knäböj. Helst också börja skriva ansökan till Swecos Traineeprogram. What a wednesday my friends!
 

Idag vaknade jag vid halv nio men låg kvar i sängen tills C kom med en kopp kaffe en timme senare, och sen låg jag där ännu ett tag, blippandes på mobilen

 
Jag har tappat vanan att dokumentera. Det är inte bara här jag slutat med det, det syns i en bara just påbörjad dagbok, i ett halvfärdigt fotoalbum med bilder från 2011 som väntar på sättas in, i stora mappar med mobilbilder som inte längre sorteras, och har inte ens lagt ut nått album på facebook eller så. Har tillochmed slutat med kalender och lagt undan min anteckningsbok för "saker att komma ihåg" på nått extremt smart ställe.
 
Ibland får jag för mig att jag vill ändra på det. Men rutinen att logga in på bloggen finns inte längre kvar. Jag glömmer av?! Ibland flyger det upp ett livstecken på instagram. Men. Ni vet, har alltid gillat den här plattformen. Alltid tyckt det är så himla fint med arkivet som sträcker sig åratals tillbaka och det lilla läsargäng som ändå tagit sig tiden genom åren att gå in och kika, kommentera. Att själv logga in och se vad Cammo skrivit.
 
Ibland får jag för mig att jag ska börja blogga om det som verkar kretsa som mest i mitt huvud just nu:
 
- Att skaffa jobb
- Att jag gått och börjat älska att gymma
 
Ibland tänker jag att det skulle ta tid från att faktiskt göra dem. 

 
Kollar på fler serier än någonsin istället. Det är också trevligt.
 

RSS 2.0