Wuthering Heights

'You teach me now how cruel you've been - cruel and false. WHY did you despise me? WHY did you betray your own heart, Cathy? I have not one word of comfort. You deserve this. You have killed yourself. Yes, you may kiss me, and cry; and wring out my kisses and tears: they'll blight you - they'll damn you. You loved me - then what RIGHT had you to leave me? What right - answer me - for the poor fancy you felt for Linton? Because misery and degradation, and death, and nothing that God or Satan could inflict would have parted us, YOU, of your own will, did it. I have not broken your heart - YOU have broken it; and in breaking it, you have broken mine"
Heithcliff




Och deras förhållande kommer aldrig sluta att fascinera mig. Båda är så komplexa och deras relation så vansinnigt invecklad. Samtidigt är det så enkelt. Så grundligt. "I cannot live without my soul."

KREATIV HOSTDAG


Jag är trött på att hosta. Trött på att stanna inne. Men mitt i en hostattack fasnade ögonen på akvarellfärgerna, kanske kan man passa på att vara kreativ när man ändå inte kan träffa folk?
Ni ser resultatet i headern. Hihi. Får se hur länge Cammo (eller jag) låter den stanna, så njuut! Nu ska jag sova för imorgon har jag en dejt med mormor, panduro och nån till va han nu hette.  Så imorgon är jag frisk!!

Hur ska det gå?


PS. I LOVE YOU





För några kvällar sen samlades Jenny, Åsa, Victor och jag framför tv:n och såg denna underbara film och jag rekomenderar den varmt till allt och alla, men speciellt om du är sugen på en gråtfilm. Jisses vad tårarna trillade. Men jisses vad fin. Den förtjänade ett blogginlägg i alla fall. Seee den!!!


Det här skulle kunna vara ett inlägg på en twitter


Nu ska jag hälsa på pyssellådan i kummelby, kolla lite hur den mår.
Sen ska jag nog åka hem igen och kolla lite hur jag mår.


You can't control an independent heart



You can't control an independent heart

I say a little pray for you



Tiden går fort på sommaren. För fort. Och ändå hinner man med så mycket. Aldrig trodde jag att den här sommaren skulle bli som den blivit när Cicci och jag satt där på Vapiano och skakade han på att åka utomlands och på festival tillsammans oavsett vad alla andra ville göra. Vi fick vår resa, jag fick min festivaldröm.
Det var inte meningen att sitta här och bli sentimental, men jag är kanske lite sån. Är kär i den här sommaren. Det är historiens bästa sommar och den är inte ens slut än.
Måste måste måste bli av med förkylningen till konfalägret men vill vill vill inte ligga hemma hela tiden. Det är en stor dag idag. Den 28:e.




I BARCELONA ÄR ALLA GALNA



























I Barcelona kan man möta en jobbare vilken tid som helst på dygnet och i Barcelona joggade vi inte en enda gång. Hostellet låg praktskt taget på stranden och den nionde sängen i våran sovsal låg över duschochtoarummet. Vi har solat oss bruna och dansat oss sjuka. Gått oss trötta och ätit oss mätta (nåja ibland).
I Barcelona finns det killar. Män med vältränade bruna kroppar och ibland pussar de små fiskar (och ibland kanske nån tjej). host. Vi har svettats oss blöta och duschat oss för några miuters fräshet. Vi har fryst ihjäl av ACn och kokat bort i väntan på metron.
I Barcelona är frukten godare än godiset och vinet billigare än vattnet. Och man kan leva på det i kombination med lite youghurt och tonfisk om man är som oss. Fast vi drack nog mest av allt vatten ändå.
Där det finns hela gator endast för skivbutiker och en annan med secondhandbutiker. Där skatebordare är i himlen och marknader finns på riktigt. Där vi var långa och stora och fick stå ut med att befolkningen kallade oss så och där vi fick höra att vi nog inte kunde vara svenska för vi inte var blonda.
Ett Barcelona skapat av Gaudi. Med ofärdiga kyrkor, sjuka hus och vackra parker. Ett galet Barcelona där underhållarna roar sig med att skrämma turiserna och ölförsäljarna egentligen säljer droger och inte ett enda ställe verkar ha nattöppet. Men nattbada kan man.
Staden där folk tjänar pengar på sandslott och andras kreditkort. Där män går omkring nakna och kvinnorna topless. Där man dansar salsa och flamenco och där vi såg Armin var buuren spela en kväll. Där klubbvakterna är trevliga.
I Barcelona äter man middag tidigast klockan nio och man pratar helst spanska även om människan man talar med inte förstår ett ord. I Barcelona tar man det lugnt, det enda vi behöve stressa till var hostellfrukosten men efter några dagar vaknade jag aoutomatiskt tio i frukostens slut så jag fick mina chocopops och maximal sömn.
Där man köper en engångskamera till de vildaste utekvällarna. Och backpackers kommer och går.
I Barcelona där allt kan hända och det som händer där, borde nog egenligen stanna där. Men vad ska man göra liksom, när man vill dela md sig?

I Barcelona är alla galna, även vi.


Jag tror jag underskattar ensamheten




Har prioriterat bort lugnet själv i en evighet. Nu gömde jag mobilen under kudden och tänkte spendera dagen ensam, eller med famljen. No offence mot er underbara om det är nån som hör av sig, men jag behöver verkligen en paus. Är lite halvsjuk. Myskländer och äckelhår, å vad jag saknat det! Imorse blev det youghurt med nyplockade bär till frukost. Det är dags att ta hand om mig själv, flickan som heter Frida, tills dess kommer ja nog va mest odräglig att ha och göra med. Kram.


coldplay.



Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


1:a gången


"och det liv som du har
alla tusentals dar
passerar på ett litet kick
Så mens ditt hjärta slår an
passa på om du kan
fånga varje ögonblick"


/Magnus Uggla genom

Det första jag gjorde när jag kommit hem...


... krama om min mamma.
... bära in väskorna till rummet (eller nåja utanför min dörr).
... tjoa hej till lillbrosan
... äta våfflor och snaca skit med mor min.
... toa
... använda aftersun (hehe).
... sovasovasovasova

och sen vaknade jag av att Cicci ringde. Gick upp och åt riktigt frukost (som i youghurt och musli) och tittade på hem till gården med mamma.
Jag gillar Sverige. Jag älskar att det blev molnigt dagen vi kom hem och jag tycker inte om att hela min resväska luktar resa och att jag verkligen behöver städa mitt rum. Men annars är det bra. Det finns mogna bär på baksidan och en pojke som jag ser fram emot att träffa. Gisses vad jag vart med om!
Bilder utlovas.


word


sjöstugan










(kanske du och håkan sjunger samma sak)

Du säger att du är stark
Att du har vart igenom det här förut
Du kommer fortsätta
Det finns inte mycket mer att säga nu

Vi två hör hemma
I ett rum med inga andra
Om jag var tio år yngre
Skulle jag inte behöva dig längre

Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi döda varandra
Nåt säger mig att du blir borta
En lång lång tid

Jag kommer inte älska dig
För resten av livet
Vill inte leva med tungan hängades utanför
Och tycka synd om mig själv

Jag kommer inte höra av mig igen
Och jag kommer inte ta skuld
Så säg det och få det gjort
Det finns bara ett enda sätt att brinna upp

Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi döda varandra
Nåt säger mig att du blir borta
En lång lång tid

För en lång lång tid
För en lång lång tid
För en lång lång tid
För en lång lång tid

(håkan hellström)



and the world is my oyster.

Den här sommarens motto verkar vara att inte vara hemma. Alls. Någonsin.
Det händer så mycket hela tiden. Men det är skönt. Man gör precis vad man vill.

Och det skrämmer mig lite att inte plugga i höst. Men jag tittade på var jag kom in, precis vad jag ville göra i vintras, och tänkte - aldrig i livet. Det kommer säkerligen sluta med att jag läser all den där matten i alla fall, men inte nu. inte i höst. inte i vår. För det här året, när frida skriver och karin sjunger och alla pojkar pluggar civilingenjör, ska jag kämpa hårt för en omöjlig dröm (det sitter bara i huvudet och jag är bäst). Och bara göra precis vad jag vill. Och ja, biljetterna till asien ska bokas om (för vi ska vara borta längre.)

Livet efter studenten är verkligen som att spela age of empires



VI HAR I ALLA FALL TUR MED VÄDRET



Fast det är fortfarande overkligt att vi ska åka! Och oj vad vi kommer smälta. Jag sitter och oroar mig för att jag kommer förångas och jag är fortfarande kvar i Sverige... Skit samma!! FRIDA CECILIA BARCELONA HERE WE COME!!! Har snart packat ner de mesta. Och det enda ni kan göra är att sitta och vara avundsjuka... Ta hand om Sverige.





Fem husläkare




Idag hände något. Jag gick upp 07.40 och ringde en doktor och har fått tid 10.15. Senast jag var på något sånt ställe för att jag skulle undersökas måste varit typ den obligatoriska fyraårskollen. Jag vet inte om jag är skonad eller om min mamma bara har mer is i magen än de flesta. Troligtvis en kombination. Hade jag inte varit så trött som jag är nu hade jag nog varit lite nervös. Känns dock värt om de har nått som hjälper.


ANDREAS GREGA









"Jag vill aldrig någonsin att det ska bli imorgon
Blundar inget mer igen
Jag vill aldrig mer se soluppgången
Och vad jag gör i framtiden
Jag vill aldrig att det ska bli imorgon
Jag vill aldrig att det ska bli imorgon
"


Ny idol




Andra behöver sova en natt för oss räcker det lätt med en kvart


Hinner aldrig mellanlanda. Tänker mig att jag får slockna på stranden på Barcelona istället. Klockan 07.00 tisdag lyfter vi, jag och Cicci och gör Spanien farligt. Just nu är jag så trött att jag inte orkar oroa mig för allt vi inte lyckats planera (allt). Haha. Det löser sig. Sena nätter, vackra stränder, arkitekturstad nummer ett, museer, backpackers, leva billigt. Ett äventyr. Hela den här sommaren är ett sjukt äventyr. Kan inte någon be för mina öron bara, så de fixar sig och trumhinnan inte sprängs på vägen dit?

Seglingen var så värd. Helt otroligt mysigt. Perfekt väder. Perfekt sällskap.

Och så Sommar igår kväll.

Sommaren 2010 - bästa sommaren någonsin?


[i n g e n t i n g]





(jag vill fota)


Kärlek




(little fall of rain)

efter så lång tid av nya saker behövdes något där man är helt hemma




But this is our crap what’s the truth and what is really a fact and what if it happened this strangest thing boy could be girl and girl could be king

Klart nog det bästa jag såg på hela Peace and Love

Anna Ihlis – Boys Dont Dance

 (what happens if boys don't dance what happens is girls are the only ones who are in to romance and what happens to me and you if this is the truth)



Ingen rast och ingen ro

Efter tre veckor av totalt testa gränserna har jag min hela vecka ledigt. Eller ja, ledigt i den bemärkelse att jag är mer eller mindre uppbokad alla dagar fram tills söndag då piffpuffbecka åker till Gotland. (för trots sträckning i benet måste vi fortfarande lära Becka att tälta, äta räkost och koka gräs i stormkök)). Och det är så skönt. Min hjärna klarar nog inte riktigt av det här med att vara ledig. Vilket gör ett helt år av ingen skola till det ultimata testet (ett test jag förberett mig till med att gå med i en bokklubb på biblioteket)

Jösses vad tagg jag är på i höst. Så mycket tid, så många saker man vill göra. Kan det bli bättre?


Jag har gjort en spellista



Absolut Gåshud - P&L 2010

Hemma från Peace and Love alltså. Kameran försvann sista natten så har inga bilder att posta (om ingen ängel råkat packa ner den hos sig) men oavsett så har jag tusentals fina minnen. Hittade spelschemat nu när jag packar om till segling och blev tvungen att kolla upp lite låtar och allt slutade i en lista. Kanske inte helt komplett men den innehåller alla 18 artister jag såg och de låtar jag föll mest för. Hihi. Kanske att jag ångrar mig när jag kommer hem nästa helg och kanske har sovit lite mer, men tills dess är det så här långt jag kom.
Nu däckar jag snart på tangentbordet. Farväl!



jag kommer aldrig någonsin ångra att jag åkte



ergonomisk tält sovsäck bar himmel cosmopolitan kupolen bag in box die mauer förortskommun nagelfilsblomma krunegård promenader lakritsrem trummis midsommarkrans kramar kärlekspar baugetter kylvatten hattifnatt mjukost nudlar fiskbullar rock onsdag exotico athena fantasia utopia venus cosmoz mark levengood rädda världen tygkasse internskämt konstig ukulele håkan hellström vin kent kent kent smålandsrulle solbrillor smultronställe oljesjö nudelpöl kundvagn mobilbatteri

minneskort minneslucka mannaminne
lindh young love fibes oh fibes bf trangia barfota stövlar toffel vodka mys
fryskaffe personalkaffe kaffesump
kaos liggunderlag smyga vattenhål vattenflaska flaskvatten alhgrens pommes vegetarisk

glass grus glad
tält hink bajamaja papper citat blixtlås ösregn skugga harmoni kärlek fred frihet främlingar gregafamilj underbara vänner dans dans dans trash tejp lime vattenmelon djupa samtal telefon ben and jerrykon jan björklund lila gröt havremjölk sång foto tåg lunka cykeltaxi staket blommor kärleksbebis kyss smocka orange dalahäst natur kexet pirr i magen rädd pizza barn bar överkropp närhet

sömn
.


RSS 2.0