angående matvanor

 
 
jag väljer istället att se det som ett datorspel
att man levlar
 
level 1: köttätare
 
det fanns dagar jag gick och räknade antal vegetariska måltider jag lyckats äta, när middagen på alpha räddade statistiken. Men nu är jag rätt bra på att spela
slåss mot osten, äggen och fantasin
 
en dag är jag kanske vegan - nu är jag det när jag är taggad på det - den absolut bästa maten
 
 

det finns värre saker än att missa fyra timmar statistik för att en är sjuk

 
att vara sjuk tillexempel
att inte kunna träna
elräkningen som blir när en sätter elementen på max
 
och rasism, köttproduktion, extrema väder, inbördeskrig och ni vet allt det där.

Lägesrapporter som passar in i aprilskämt

 
Alla nmilare gick hem och räknade statistik utom Frida, hon gick till aulan och hörde Gudrun Schyman jämstäldhetskriga!
(det bästa jag bört någon säga på GU)
 
Allt slammet från reningsverket sländes på åkern, utom arbetarna på svenskt vatten
de betala stort för att bli av med "slam-skatten"
 
Alla förslag till blasieholmen kaserades, utom de som hade formen av en låda
"de är så härliga att beskåda" (sa jurygruppen)
 
Alla plannerar köpa råsaftcentrifuger till sina kära i jul, utom frida och ralf
de tittade frågande på varanda och sa: "vafalls?!"
 
De stora länderna i Warsawa ville spara pengar, utom dom som kunde läsa den öppna rapporten från IPPC,
fick någon sådan ens vara med?
 
och juste
så va de sd-politikern från örebro
som vill få kvinnor under 25 att tro
att om de skulle skippa abort,
lät lön, jobb och karriär gå bort
lyckan i värden skulle gro
 
(har feberfrossa när jag skriver detta)

*tillägg

 
  1. rensa kylskåpet

  2. rensa garderoben

  3. gå ut med sopor

    (inte få utbrott på de glappande högtalarna, ringa C, duscha, skriva fler blogginlägg)


Lördagsuppdrag: S T Ä D A

 
 
vaknar upp i ett kaos värre än nånsin. (är ni som jag, märker ni som inte när det börjar bli stökigt bara som hoppar till plötsligt och inser: "jag kan inte leva såhär!!!!!"?) Nu är det dags för förändring.
Och så att det ska ske ändring har jag skrivit en lista. (tänker mig att jag får poäng för varjeavklarad strid)
 

att göra:

 

  1. Diska

  2. Plocka in den rena fina tvätten

  3. Plocka undan grejor område: soffa

  4. Område: ovanpå byrå

  5. Område: säng

  6. Område: under säng

  7. Område: kök

  8. Område: tv-hyllan

  9. Damma hyllor

  10. Damma förnsterbrädet – spindelväv!

  11. Rensa i skohyllan (hänga undan jeansjacka och lägga bort sandaler TEX)

  12. Plocka ordning: badrummet!

  13. DAMMSUGA:D (skaka mattor?)

  14. Moppa badrumsgolvet!

  15. Moppa i köket?!

  16. Vattna blommor!

  17. KÖPA GOTT GODIS/CHIPS/ANNAT MUMSIGT

  18. Laga mat

  19. Diska :)))))))))))))

     

    sen: dricka vin och måla? läsa ut den blå Sagan om klanen otori boken? Lära mig R?

    woho vikken lördag

 

RSS 2.0