...


vad är väl en kväll på jobbet


Tar emot beställning i driven:
- Visst var det en mellanpommis till?

(försök säga pommis utan att skratta herregudamig)
(herrarna i bilen bröt också ihop)

sen var det hon som sa "puss puss" när jag sa att hon kunde köra fram, det var också fruktansvärt roligt.


här skrattar de och kallar mig makaber


nu är julen nästan över...



här är ett litet hus som heter kojektivet



här bakas det pepparcookies med maximal julkänsla (en gran svävade in i bilden)



mer peppercookiesbak



kannibal på besök!



världens mest awesome pyssensession (kvällen innan extalet haha), gissa var jag satt



så var vi på julkonsert och fick lyssna på Karins änglasolo och hela hennes änglaröstkör. Jisses så vackert!



visdom att ta med sig från retorikkompendiet. från istvans artikel tror jag till och med...



och Kris var i Stockholm också! Så vi tog över hela stan! Över en dag! Det var fint.

Först ville jag lägga upp ett helmakabert inlägg som kom fram till - och fick er att förstå - att det är mest synd om mig i hela världen. Men, jag har nu tänkt efter och insett, att fast jag lider i skrivandets stund av både snuva, huvudvärk, trötthet, halsont, hosta och nysningar, för att nämna några symptom. Och samtidigt lämna helt ute att jag sover i en resesäng, har konstant ont i ryggen och knappt ens orkade duscha (då mina vänner är det panik). Ja, oavsett det så har jag det rätt bra. För här sattes precis tredje skavan på 69 love songs med the Magnetic Fields in i cdspelaren och hur kan man då få säga att man mår dåligt.

(snälla låt mig vakna frisk imorgon!!!)

Jul jul strålande jul




Jajamen så blev det jul igen! Myselimys med hela familjen samlad. Paketen är öppnade och jag drömmer lite smått om risgrynsgröt, invirad i tre nya tjocktröjor och fin fin fin julklänning långt där under - för det är ju ändå jul. Dricker te och äter halstabletter och hostar som om jag håller på att dö.

God Jul från Grinshen - sjuk tredje året i rad. Traditioner är ju till för att hållas. Höhö. Men allt är rätt bra ändå.


892. WORK OUT IN REAL LIFE, NOT JUST IN THE SIMS.




Så därför blir det spinning imorgon för att fira (efterlängtad) julledighet!
Woop wooop

mitt nya liv


här är ett historiskt inlägg, kära blogg. För idag börjar mitt nya liv. Retoriken är över!
som L och M har hört tills de fått hål i öronen. I våååår ska jag....

överst står banne mig skaffa internet. Och sen när jag gjort det, publicera resten av listan här.


just nu

...står lussebullarna i ugnen. Det luktar jul och jag är inne bland ljusstakarna efter att nästan blåst iväg igår. Göteborgsvinden är farlig.
Klart mysigt. Dessutom är jag helt ledig tills måndag.

jag har lånat louises internet, mwihihi


ses om nån vecka

Faith in Humanity: Restored


Appar


Jag hittade precis Norstedts juridiska ordbok på market. VAR har du varit hela min termin!?!!

Whats going on...




Även om alla säkert sätt den så kan den nog inte inte visas igen.

ikväll ikväll


hej bloggen! ikväll går flyttlasset till stuvsta! det betyder att jag springer omkring och packar på fridavis helt ostrukturerat kaosartat men ändå eftersom jag har rätt bra närminne förhoppningsvis får med mig allt. haha. och ni kan ju hjälpa till och hålla tummarna.
problem med stuvstahuset är - jag har inget internet där. Än. Hur det nu ska gå. När jag nu ska förstå mig på det där med mobila bredband?

AJA, whatever, NU GÅR FLYTTLASSET! nås på mobilen, utlovar mer koll än vanligt!



andra advent!!!!


jobbajobbajobba!
har insett att jag har tappat bort begreppet helg. vet inte riktigt vad det betyder längre, eller om det ens finns. kanske bara en vag dröm av något trevligt, återkommande.
men! insåg igår att jag var nere när jag kom till jobbet och sen nio och en halv timme senare när jag började ta mig hemmåt så var jag så mycket gladare. så nått bra är det ju, men jobbhelger också. vad har jag inte helt kommit fram till.
jaja, nu går bussen om tio min. fira andra advent åt mig också tack.

it's gonna take som time, but I'll get there


Idag är det första december. Det betyder att alla små barn börjar öppna sina adventskalendrar, att cammo sitter fängslad framför julkalendern (hoppas jag!) (max en meters avstånd till tv:n!) och att mitt slkort går ut. Roliga saker, tråkiga saker. Jag har även börjat så smått med flyttpackning. Kokböcker, böcker och målargrejer - check! Så att säga.
Satte precis igång Driving home for Christmas med Chris Rea och historiens sjukaste fårösundsfeeling kastade sig över mig. Kan se mig själv strosa runt i mitt gamla rum mitt i natten... Rysningar!!
Avslutar med en liten notis:



Minns inte var jag hittade denna. Men åh, mänskligheten alltså.

RSS 2.0