PARIS HERE I COME

Okej, det här är deprimerande. Jag fortsätter kolla bloggen om och om igen på väntan efter ett blogginlägg från Cammo. Men dyker det upp något? Icke. Hm.. vad kan det bero på? Åkte inte hon till Thailand idag? Jo det vet jag ju. Kan man inte blogga i Thailand? Det kan man!! Cammo, skärpning! Säg inte att du lämnat datorn hemma! Ja menar, det har gått en-två hela dagar utan ett inlägg från din sida och imorgon äker jag iväg till Paris. Och när jag kommer hem kommer bloggen se ut som den gjorde när jag åkte iväg!



Nästan så jag går och gör bananmilkshake åt mig själv! (om det inte vorde för att jag v e r k l i g e n behöver packa klart... nu).
Så, det här kan vara det sista ni hör från oss fram till torsdag. Håll ut tappra läsare. Själv är jag sjukt taggad!

Why do we keep searching

Om det börjar så här



Måste det sluta så då?



Det är i alla fall vad mina erfarenheter säger mig
(och trots det ger vi inte upp?).

Välgörenhet och hokey i gryningen

Godmorgon bloggen! Sitter i vardagsrummet i min sexiga knallrosa gratis tshirt och skrålar med i Moto boys - Young love. Känner att restan av familjen borde få uppleva honom också... Och lite Jesus and Mary chain också. Mm, de är bra. Det känns som lördag morgon, upptäckte dock nyss att klockan är halv fyra. Oups! Så det kan gå.
Älskade lov.
Hade en bra kväll igår. Den började med Välgörenhetsgala på Parken arangerat av ett gäng ambitiösa killar på Rudbeck. Läs mer här.
Chirping, Franc Lucas, Eddie and the Cousins, var några av dem som stod på scen. Själv kom jag dit med en hel massa sköna typer, Cissi, Cammo, Karin B, en massa Fredriks, Cicci, borde egentligen inte börja nämna namn såhär för vem orkar läsa en hel lista? Ni vet om ni var där. Det var kul. Sjukt fin lokal.
Blir så imponerad av folk som kan spela. Och inser varje gång att det enda jag behärskar är en klarinett och tänker att om inte jazz blir något väldigt indie snart så får jag ta och lära mig ett annat instrument. Någon som säljer en ok gitarr? (jag fick inte byta tv:n mot ett piano senast jag frågade).
Sen skulle vi vidare och slutade på nån pub i Gamla Stan. Då var det bara Karin, Cicci, Marcus, Love, Maciek och jag kvar, hur det nu gick till. Men hade kul. Tröttare än jag var då, var det längesen jag var. Blev nästan nermulad i snön på vågen hem, men tycker väldigt mycket om mina vänner.
Och sen när jag kom hem kollade jag på OS hela natten? Jo, juste det gjorde jag.


Bjuder på denna. Ha de bra folks!

ETT MÅSTE

För alla ni som inte såg detta för snart ett år sen- do so now. Det gick inte att fixa i ordning på rätt sätt men ni får helt enkelt öppna länken.

Susan Boyles audition i Britains Got Talent 2009

http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY


(klart tänkvärt. och underbart)


And weeks pass, and months pass

Seasons fly
Still you don’t walk through the door



(omöjlig att bura in)


People in the fiction world - Can I move In?

Är på klagningshumör. Jag har seriöst pluggat varje ledig stund sen lördag. Mina glasögon är borta. Ändå har jag tio sidor historia, ett jepordy att genomföra, tio tal matte - alla med abcdef - minst, och slutinlämningen till litterär gestaltning som kommer avgöra hela betyget på en sådär tio texter som jag borde vara nöjd med. Nämde jag projektet? Det ska inte vara klart imorgon så det får vänta.
Den som trodde att kvällen efter ett fysikprov var en kväll at ta det lungt och andas ut i, hade fel.
o r k a r i n t e . . . . . .  blöh.
Det blir bättre imorn. Det blir bättre imorn. Det blir bättre imorn.

Boxnings passet med Cammo och Johan räddade trots allt min kväll. Mentalt sett. Grymt underbrt sätt att slå ut allt och samtidigt ha sjukt roligt. Och träna. Shit, jag kanske kommer bli stark! (eller inte :D)


She is going to paradise


When you have an extraordinary animal in captivity
and you know she can’t survive – let her go


Cammos ärlighet i all ära

Ur anteckningshäftet.



Made-Up Lovesong # 43

"You got me off the paper round, just sprang out of the air,
the best things come from nowhere,
I love you, I don't think you care."


Igår hade jag min sista heldag i gymnasiet. Det ni.

hmm

Jag insåg precis att 3/5 av mina lektioner ligger i C.

C109
C110
C111

Och de ligger nästan alltid efter varandra. Hejdå motion och trånga korridorer


Från vardagsrummet

God morgon bloggen! Säger Frida. Idag är det Z-dag, en God blessed Z-dag! Som jag nämnde i mitt panik inlägg tidigare så är det fysikprov imorgon vilket troligen gjort att alla naturtreor (nåja de flesta) tänkt att det här med fysikplugget, det är lungt, vi har hela tisdagen på oss. Well, nu är det tisdag och om min plan ska funka borde jag sitta och räkna nu.
Jag är en sån pluggis och det västa är att jag är ganska dålig på det!

Recept på hur man överlever en pluggdag:

Musik!! Spotify är på, men när koncentrationen flyger iväg finns det bara en lösning, Chess.

Mat!! Energi är viktiga grejor! Både att småäta och att äta på riktigt. Dags att baka mina efterlängtade scones? Varför gick Jenny hemifrån, vi kunde bakat tillsammans?

Pauser!! Man kommer ihåg det man läste först och sist, erkänn att det är sant. Borde det då inte stämma att man lär sig mer om man börjar och slutar oftare? Jo.

Och klädsel? Länge har jag kört på "äsch jag ska ju bara va hemma hela dagen jag kan ha på mig vad som helst"... Fel. Plugg går bättre när man känner sig snygg och bra. Sköna ska kläderna vara också. Inga stickade tröjor som kliar. Faktum är att pluggdagar är som gjorda för alla de där outfitterna som man sätter på sig på vanliga morgonar men bangar på att ha på sig tio min innan bussen går, för hur mycket man än gillar dem så känns de inte okej. Efter att ha haft på sig en outfit en heldag kommer vet man precis vad man tycker om kombinationen.

Och sist men inte minst. Övertala dig som att det du pluggar är det roligaste, intressantaste du vet. Hitta detaljer som faktiskt är intresanta. Koppla till dina intressen.

J`YIHA! Harmoniska svängningsrörelser here I come! :D

If you are you breathe.


If you breathe you talk.

If you talk if you ask.

If you ask you think.

If you think you search.

If you search you experience.

If you experience you learn.

If you learn you grow.

If you grow you wish.

If you wish you find.

And if you find you doubt.

If you doubt you question.

If you question you understand

and if you understand you know.

If you know you want to know more.

If you want to know more you are alive.
 



Två störelsemoment i vintern

Idag var det som ingen undgått -25 grader ute. Det mitt herrskap är kallt. Men uppenbarligen finns det fortfarande människor som har på sig converse, tunna jeans och en tunn kofta. Vilket är helt okej om man tycker sånt är mysigt – men kom då inte och klaga på att det är kallt. Vi med insikt satte på oss – hur töntigt och otympligt det än må vara - täckbyxor över våra dubbla byxor för att stå ut med väntan på kommunal trafiken. Och varmmössor, dubbelvantar, halsduk och dunjacka. Och man behövde inte klaga så värst på att man fryser för det är en ganska behaglig temperatur inuti alla kläder.
     Så antingen sätt på er kläder eller lev med er klädstil och sluta klaga!

Det andra störelsemomentet är män. Och vissa kvinnor också. Inte alla, men de som är ute på vägarna och inte verkar förstå hur halt det är i detta klimat. De som verkar sakna ett och annat i skallen och utsätter andra för fara. De som kör egoistisk och endast bryr sig om att själv komma snabbar från punkt A till B. När det är det väglaget som det är ute – KÖR AMPASSAT. Hur kan de ha lyckas ta körkort om de missat detta? Man BEHÖVER INTE köra i hundraåttio på en femtioväg när det är halt och man måste HÅLLA AVSTÅNDET. Nog för att det är irriterande när det inte är halt ute att någon ligger med fronten i bakluckan men när de gör samma sak när bromssträckan är tjugo gånger längre är det LIVSFARLIGT. Jag blir så trött. Ryck deras körkort för de kan uppenbarligen inte behärska att köra i trafiken.




SNABBSPOLNING

Helgen försvann snabbt som blixten, lika så period två. Idag köpte Emelie mina (och Karins) kentbiljetter och jag sörjer. Men det betyder också att jag åker till Paris om mindre än en vecka!! Kul jul. På riktigt :D
Är dock i mental stress just nu på grund av fysikprov som närmar sig med stormsteg, jepordyredovisning och inlämning av slutgiltiga texter till litterär gestaltning.
Hur löser man det på bästa sätt? Jo, man bestämmer isg för att gå på pilates, äta gröt i racerfart (jisses mjölken står framme!!) och sen skriva blogginlägg. Nä nu ska jag plugga också. Och fixa extra träningskläder för idiot som jag är glömde jag dem i skåpet (i alla fall inte utanför).

That's what I love about Sunday

Jag älskar söndagar. Klart veckans bästa dag och lätt vart väntan. Dock vågade jag inte ge mig ut på Sls territorium så baletten fick vara. Men efter ett antal timmars fysik stod jag i simhallen på det skummaste passet någonsin- klassisk orientalisk dans. Låt oss säga att jag inte är någon naturbegåvning på det där att skaka höfter. Men det var roligt.


lite foto utomhus...


Slutet gott allting gott

Detoxen var klar i torsdags och sedan dess har jag njutit av choklad och potatis.
Visst, stundvis var det jobbigt. Alla frestelser och cravings och alla kommentarer. Och alla nätter av matlagning. Men saken är, det kom så mycket gott utav det

+ Jag insåg att jag har en obotlig kärlek för socker – och accepterade den
+ Jag insåg att laga mat är riktigt mysigt
+ Jag har utökat mitt förråd av recept
+ Hanna sa till mig att jag såg mycket piggare ut
+ Jag känner mig mycket piggare
+ Jag har blivit lyckligare

I höst bär det av igen.



Vi hör ihop som Hennes & Mauritz

"Jag vill veta allt du någonsin gjort."
"Du skulle inte tycka det var så intressant."
"Varför har det funnits en tid innan vi träffades? För mig känns det inte så."
"För mig finns det en tid innan. Det är som en gräns, allt bra på ena sidan och allt dåligt på den andra."



Hej hopp alla små lusläsare jag har ett tips till er: Gunnar Ardelius heter han. Det är även han som är på bild i det här inlägget - men jag är sur på google för han är snyggare i verkligheten.
Jag har träffat denna Gunnar, för han var och besökte vår skola i onsdags. Författarbesök kallades det, för Gunnar Ardelius är författare. Hans bok "Jag behöver dig med än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" är bland det bästa jag läst. Den är fullkomligt underbar och om jag fick välja skulle jag välja att jag inte läst den bara så jag skulle kunna vara med om att läsa den och bli lyckligt förvånad över hur bra den var en gång till. Jag tänkte bomba bloggen med citat. Och erkänna att han var jätteintressant att lyssna på och att jag kände igen mig i honom och önskar ännu mer att bli författare en dag.
Men för att bli bra på att skriva ska man läsa mycket, så sa Gunnar och därför läser jag... Ska tvinga Emelie att låna ut hans andra bok "När du blundar tittar jag" även om hon säger att den inte är lika bra.

"Det är det som gör mig rädd, att det ibland börjar bubbla ur mig när jag pratar med dig. Jag säger sånt jag tänkt skulle vara hemligt."
"Som vadå?"
"Det med mitt hål i tanden till exempel. Till andra säger jag att jag aldrig haft ett hål, för för jag tycker inte det pyttelilla räknas. Men när du frågar så märker jag att jag måste säga precis som det är och då märker jag att jag nästan glömt bort sanningen. För jag har sagt något annant så många gånger."
"Är inte det bra då?"
"Du kan ju fråga vad som helst. Jag är inte säker på om jag vill berätta sanningen om allt."

"Till en början finns alltid valet att vara ensam. Sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat välja dig, som istället flyttat in i dig så jag måste vara med dig för att kunna vara med mig själv?"

Mitt blod var grönt!

Fridas fina ord

Då Cissiliten varit alldels för sjuk för att följa med och då jag är superintelligent övertygade jag Frida att hon ville följa med till Blodcentralen på DS. Precis med lite tur fick jag min arm dränerad och Frida fick sitta med en söt liten dam och prata. Mina blodspengar fick gå till barncancerfonden för jag förstår inte det där hela med att man ska få ett glas eller något annat för att man räddar människor liv med sitt friska blod. Det känns så ogint att kräva materiella saker. Man är ju där för att man vill göra en god gärning, så varför inte göra helt besöket till en god gärning genom att donera den lilla premie man får till att se till att inte vart fjärde barn sjukt i cancer inte ska behöva dör. Det är i alla fall min åsikt.


You're not superwoman.

- Why do women do that?
Fail?
-Create ridiculous standard that no human can meet. With your career, your kids. You've got to be more like us me.
You mean lazy? Blame others?
-Get help!

Jag ska försvara henne om jag kan


en trött söndagskväll

Jag har nada inspiration till att skriva en fantastisk uppsats och allt annat är så mycket roligare.


Men jag kan ju i alla fall, på en dag som denna, upplysa världen om att kärlek vid första ögonkastet inte finns. Det  hela är bara attraktion som i stort sätt beror på hormoner och feromoner. Alltså purely biologiskt. 

(och jag är skeptiskt till att hustrun till mannen som köpte ett rafset åt henne vill ha just det på alla hjärtans dag. jag tror hon vill ha hjälp med städningen och ett långt bad ensam med levande ljus och musik)


Happy thanksgiving


"Ibland gör man ingenting alls, men det blir fel ändå"



Det är Alla hjärtans dag idag. Alla hjärtan. Har man inget hjärta i sin hand finns det ett i bröstet som bultar och slår. Bestämde mig för att ägna min ensamhet åt träning istället för kärleksdepp. Gick på poweryoga imorse och simmade sen direkt efter. Det var härligt.
Nu sitter jag här med en kopp o'boy (med lite neskaffe i) för jag skulle ha pluggat denna eftermiddag, men halvvägs igenom fysikkapitlet slocknade jag i soffan. "Det är sånt som händer" bestämde jag mig för, det finns värre saker att fundera på än hur man gör ett gitter (tur för mig) (framförallt hur det fungerar).
Min spotify blev uppdaterad med en massa listor igår. Det är kul, nån gång ska jag våga mig utanför den säkra sfären av mina egna (och Fredriks, haha) och kanske hitta lite nya kärlekar.
Det är läskigt tyst hemma, alla andra är på släktfika hos morbror och co. Skickar lite kärlek till dem. Och till alla mina vänner. Och sen ska jag jobba för världsfred resten av kvällen.
Fröken Sverige här, ha de fint,

love makes you do the wacky

It's the wrong time
For somebody new
It's a small crime
And I've got no excuse


den är helt underbar

Och snart är det över


yofu med linfrön, solrosfrön, nötter och annat man kan isolera med


wookade grönsaker

But I've tried everything but giving in

Becka lagade mat åt mig igår. och så promenerade vi. och såg Valentines day. och strosade runt på söder. Den flickan gör mig glad.

Dessutom introducerade hon mig till ny musik: all we ever do is say goodbye


hon har möjligen världens finaste rum


Stay away from the noodles

Dag fyra och fem var något av restdagar. Lite böngryta från dagen innan, överbliven quinoa fixades till med haloumi och bulguren som blivit över spicades upp med soltorkade tomater och fetaost.

Dock var det några små rätter som var nylagade. Odroligt goda, lite spännande utseende


Havregrynsgröt, linfrö och äpple


fisk, tapenade, pesto och till det - Bulgur! Superduper gott.


"jag vill ha mitt långa hår tillbaka!"





För det var fint, och det var långt och man kunde göra saker
med det. Jag ser till och med ganska söt ut trots att jag visar
pannan, fast de kanske hör till konfastämningen?
Jag vill konfirmera mig igen också, om ja fick välja, haha.

SMYGTITT


Skannade in alla bilder i datorn idag. Projektarbete barnbok, skriver jag om. Känner mig duktig, på ett sätt. Att svenska uppsats analysen fortfarande inte är klar, är en annan fråga.
Lilla A var historiens gulligaste idag. Vi målade med fingerfärg fast han vill ha penslar.

"PAPPEER!! Frida, kladdig!!"
"Men A, gillar inte du att bli kladdig??"
"Nä-ä..." kollar på mig som har en ny färg på varje finger. "Tycker du om det?"
"Ja-a då!!" Varav han ser eftertänksam ut, sen...
"PAPPER!!!!!"
"Jag tror du glömde säga snälla"
"...snälla.. PAPPEEER!!!"


Och jag bara undrar, är vi verkligen släkt?

Dag tre - jag vill ha äppepaj och vaniljsås

Dagens utmaning: äta ägg och böner. Resultat: förvånansvärt gott


Frukost: havregrynsgröt, apelsin och vatten


Lunch: ägg, bulgur, tonfisk och grönsaker (mat i låda ser inte jättesmarrigt ut men med grönsaker - mums)



Middag: böngryta (kidneybönor, gullök, tacomix, krossade tomater), avokado, tomat och sallad


 


Sanna ord om kärlek?


And if I had thought things through I might have been as good as you

Oh, Jane, what would you do?
If there was something I had done
To make them leave me one by one?



Grey´s inspirerar mitt RK-plugg


"A couple of hundred years ago, Benjamin Franklin shared with the world the secret of his success. Never leave that till tomorrow, he said, which you can do today. This is the man who discovered electricity. You think more people would listen to what he had to say. I don't know why we put things off, but if I had to guess, I'd have to say it has a lot to do with fear. Fear of failure, fear of rejection, sometimes the fear is just of making a decision, because what if you're wrong? What if you're making a mistake you can't undo? The early bird catches the worm. A stitch in time saves nine. He who hesitates is lost. We can't pretend we hadn't been told. We've all heard the proverbs, heard the philosophers, heard our grandparents warning us about wasted time, heard the damn poets urging us to seize the day. Still sometimes we have to see for ourselves. We have to make our own mistakes. We have to learn our own lessons. We have to sweep today's possibility under tomorrow's rug until we can't anymore. Until we finally understand for ourselves what Benjamin Franklin really meant. That knowing is better than wondering, that waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying."



mat-i-lådadag

Dag två gick oväntat bra. Dock luktade det potatis i hela skolan vilket var ganska omysigt.



Frukost: Apelsin, kiwi med sojayoghurt-sojamjölks smoothie med banan

Lunch: Repris av gårdagens middag


Middag: Bulgur, spenat, avokado, sallad, tomat, räkor, sojayoghurt, vitlök, citron

 

Och till alla som var skeptiska till min räkkombination – Det var otroligt gott!


Jag har nog aldrig spenderat så mycket tid på mat

Dag ett gick faktiskt bra. Jag har världens brödcraving men jag går och borstar tänderna så går det nog över.


Frukost: Havregrynsgröt med kiwi och grönt te med riven ingefära


Lunch: avokado, sallad, tomat, stekt paprika och haloumi ost med sojamjölk


Middag: Bulgur, spenat, citron, avokado, fetaost, tomat, sallad, paprika med vatten


Ditt Kvarter

"Gud, när ska jag bli fridlyst
Slå upp i en bok
Hon är en ovanlig art
Så förbjudet att såra
Sätt henne tillbaks där hon stod

/.../

Elle, när ska det bli inne att vara som jag
Blek och feg och sävlig och lat
Jag har köpt varje nummer Elle sen 96
Men det som fortfarande gäller är
Vacker och lycklig
Och just nu kjol med särskilda veck"


Fyra rutor ifyllda. Sexton kvar.

Historia är ett så otroligt upplyfftande ämne. Kul med krig och kyrka och adel och sånt. Stormakter på 15-1600-talet, vem drömmer inte om att skriva fakta om dem? I europa dessutom!
Visste ni att Ivan den förskräcklige var med och kväste bojarerna och att Filip den andra var en enstöring som regerade endast genom skriftliga befallnigar? Och Kung Sol dvs. Ludvig den fjortonde var småväxt och koppärrig och han bar alltid högklackade skor och stora perkuer för att motverka detta.
Eh, jag tror varenda kung från den här tiden hade storhetsvansinne deluxe. Punkt slut.
Men de målade vackert, inte kungarna utan konstnärerna.



Ludvid XIV av Elisabeth Vigée-Lebrun.
Aha! Hon som jag målade en tavla av och skrev ett arbete om i bild 150p.
Just precis hon.

"a truthful heart is the greatest victor"

jag missade det i går men to make up for it så ser jag melodifestivalen nu.


Och ja

Anders Ekborg
sjunger en sång
som handlar om räddaren


Vad är det för fel på Svenska folket som vägrade låta honom vinna allt?



För jag har fått tillbaka min storasyster

Hihihi. Vilken dag va. På grund av förseningar i flygandet så slapp jag gå upp halv sex i morse. Va lite småsur för om jag vetat detta hade jag ju faktiskt kunnat roa mig lite mer än hemmakväll och melodifestivalen igår men... Ägnade förmiddagen åt att fixa lite. Jocke lämnade tillbaka bashögtalaren (jeehooo!! ä n t l i g e n en paus i housedunket) och jag vek ihop kläder.


Vid TOLV åkte en tapper trupp bestående av pappa, Jocke, Åsa och jag ut till Arlanda och kände oss bleka när vi tänkte på snyggingen vi skulle hämta.
Trots att vi va lite sega på att komma iväg hade det inte dykt upp någon syster i ankommande hallen. Kollade mig omkring ett antal gånger för att se till så att hon inte satt vid något av caféerna bakom oss och spionerade. Men hon var inte där och när ingen dök upp stod Gås och jag och inbillade oss alla hemska senarion som kunde ha inträffat tills vi båda insåg att det inte tjänade så mycket till och började diskutera Love Actually istället.

Och så var hon där. Jenny!!!!!!!!!!!!


Det känns overkligt att hon ligger och sover i rummet bredvid igen.
Det känns overkligt att ha sett henne sitta och prata och berätta om allt som jag bara läst på deras blogg - http://edsvikenf.blogg.se

 

Haha, hon har fått prata konstant sen hon kom hem och så somnade hon vid åtta. Ska plåga henner mer i morgon för då har jag studiedag. :)

 

hon sa att hon inte blivit brun i ansiktet...


Cammos nya projekt

Imorgon börjar mitt nya projekt. I det följande tio dagarna ska jag detoxa. Nu ska jag bli pigg, fri från sockerberoende och bli av med onödiga gifter som ansamlats i min kropp.  Här är vad som ska följas den närmsta tiden ifall någon annan också blir nyfiken och vill prova:


Drick mycket vatten, gärna med pressad citron, och gärna mellan måltiderna.
Drick örtte och grönt te istället för kaffe.
Ät tre måltider och några mellanmål.


Inget:
Vitt mjöl, socker, sötsaker, lightprodukter, kakor, bakverk, glass, hel-halvfabrikat, potatis, pasta
Undvik: alkohol, kaffe, rökning, mjölkprodukter, salt
Ät: frukt, grönsaker, böner, nötter, fisk, tofu, kyckling, havregryn, quinoa, bulgur, linfrön, sojaprodukter, honung, rapsolja, baljväxter

Börja dagen med ett glas vatten med pressad citron.




 


Farisé, en slags mygga?

Jag kan berätta att det är något speciellt med vårkonfirmander och hela den här idén att åka ut en helg på läger i slutet av en vanlig skolvecka. Det är helt underbart. Visst, man är trött som ett slitet djur och man har ångest för alla läxor (som man summasummarum jobbar en halvtimme med totalt) men att få åka iväg och bara göra allt det där som man gör på läger helar en inifrån. Man blir så lycklig och får ny styrka.

Jag skulle kunna pratar väldigt länge om allt som hänt, men jag tror lite bilder får göra det åt mig.  Det är tur att kameran är vattentät helt enkelt.













"Pojkar, de gör mitt liv till ett äventyr"
"Är du bitter?!"
"Vi har tappat bort en... Eller, nej. Vi har inte det. Vi har bara inte hittat den"
"Farisé. bor i faristadien"
"Hosianna. Vem är Davids son?"
"Då har ni något att göra hela kvällen. Och natten om ni misslyckas"



DELTÄVLING 1, CHECK!

Vet inte om det kan vara för att mina förväntningar på årts melodifestival var strax under noll. Hade till och med hunnit glömma bort att det där spektaklet började igen. Men efter att ha kollat klart på allt kom jag fram till att jag gillade det. Tror inte det är någon av de där låtarna som jag skulle kunna tänka mig att lyssna på frivillligt, men det brukar liksom aldrig vara så nu för tiden, däremot var det en sjuk blandning på bidrag. Allt från rockballad a la PoS som var väldigt vacker och väldigt seg till Ola med klassisk svensk modern pop till Anders Ekborg och hans musikalshow om Jesus?
Och ej att förglömma han som rappade om hur underbart det är att vara singel. Kan inte det varit första gången i melos historia som singel och ensam fick stå för positiva uttryck? JA GILLAR'T.
Även att notera verkade varenda tjej ha glömt sina kjolar bakom scenen - förutom Jessica i sin något fyrkantiga långklänning.
Ja, jag kan sitta och skriva osammanhängande strunt om det här hur länge som helst tror jag.
Gillade programledar trion också, även om det kanske var lite överflödigt att de var tre. Måns har onekligen alltid glimten i ögat och lyckas med det mesta han gör. Christine Meltzer skrattar i alla fall jag åt och Dolhp... Det här är bara första programmet. De har ett bra tag att öva upp sig till finalen!



Allra bäst var nog Ola och hans låtskrivares galna glädje av att gå vidare till final.
Synd att Salmens låt inte var bättre, även om hans låt var bra var den inte så bra som den kunde varit... haha. Bortskämd.

Hur blev det så här?

Vad i min uppfostran gick snett? Hur kommer det sig att jag seriöst bara städar på nätterna - när man inte ens vågar dammsuga. Och ännu en intressant frågeställning, kommer mina framtida barn ha samma störda vanor?
Man hinner med mycket på fredagar, bara man vill.
Och inte heller verkar någon fredag bli den andra lik det här året...

Here we go again!

Vet ni vad? Jag tror ni borde vara lite stolta över mig. Vad har jag inhandlat? Jo, ett tremånaderskort på sollentuna simhall! Det var dyrt, men oj vad det ska användas så jag får valuta för pengarna! Köpte det i onsdags och har sedan des gått på Box och boxats med Cissi, Cammo och random muskelberg samt varit och simmat (idag).
Härmed har alltså min säkert fyra-fem månaders långa regelbundenträningsuppehåll fått sitt slut och jag gör mig redo för en ny, mer fitt, mer måbra-ig, träningsera.
Snart är det helg igen och det som ligger framför mig är 1. Muskelträning - ett galet jobbit pass som går igenom VARENDA MUSKEL enligt Cammo. 2. Städning. 3. Titta på Bröderna Lejonhjärta (hihi, svläxa ;o) 4. Gå på bio med Elin. 5. Städa lite till - framför allt i rummet brevid mitt, okej så stökigt är det inte men... 6. Åka ut till arlanda och hämta hem Jenny! YATTA! 7. Handla Fridas Jul julklapp (snart, snart!). 8. Välkomna Jenny hem till vinterlandet lite mera. HIHI! 9. Plugga. Historia. Fysik. Projekt.

Hihi. Jag får min stora syster tillbaka.
Och så måste jag nämna Karin också. Utan henne hade nog aldrig träningseran kommit igång på allvar.


tränings-Frida?

Han hade i alla fall med sig en egen pall för att kunna sitta i kö för att få hjälp någon gång under natten

Idag när jag åkte hem så satt det en gammal man framför mig. Han låg dubbelvikt av smärta och trötthet. Uppskattningsvis var han mellan 80 och döden. Tunn, senig med kalt huvud och kompresser på handen och armen, förmodligen för att skydda det hål som skapats av droppen. Han satt på 607 klockan sju en torsdag. Busschauffören kom bak och frågade vad han höll på med och hans sällskap, som satt på sätet snett framför, sa att han var sjuk. Till detta muttrar chauffören ”är han sjuk får han ju ta sjukbilen”.

Detta fick mig att tänka. 1) Vad är en sjukbil? 2) Har vi sjukbilar? 3) om svaret på fråga 2 är nej, är det inte på tiden att vi skapar sådana?

Ambulanser är för de akuta fallen och bussen till för de där man faktiskt orkar åka den. Och bilen till för den som har och kan köra. Men vad är alternativet om man behöver åka till sjukhuset men inte behöver akut ambulans transport, saknar bil och egentligen är för sjuk och skröplig för att åka en full 607 en torsdagskväll?

Jag är ingen politiker eller samhällsanalytiker och detta är inte en genomtänkt idé till hundratvå procent, men jag undrar verkligen hur stort problem det här är och hur vettigt det i ett högteknologiskt land som Sverige är att tvinga de sjuka ut i den kommunala trafiken för att komma till sjukhuset.

Jag kan berätta att den gamla mannen och hans sällskap klev av i Sollentuna för att gå de trehundra, oplogade metrarna i en meter hög snö och minusgrader till sjukhuset. Detta efter att ha legat dubbelvikt i en buss av svaghet.


GRAVEDIGGER TILL ATTACK :)

Hej, hopp, nu står vi här igen. Jag och Cammo. Det är samma dator som vi skrev från när vi startade bloggen... Den här gången utför vi ännu ett viktigt uppdrag.


Cammos hade rätt form, men för små hjul!!!!!!!!


Onödig kunskap?

Nu har jag äntligen tagit reda på vilket djur Arthur är. Han är ett jordsvin. Vad nu det är… och var är nosen?  


Utan att ha ljud på datorn gissar jag att detta är rätt theme song



Snövit, Skönheten och en Ond Drottning

Guillemots – Made-Up Lovesong #43









Det här med photoshooting är kul och desutom kan man notera att jag har väldigt vackra kompisar. Men måste nog öva på min ondslefulla min lite, och använda den alla gånger jag är klädd i svart från topp till tå i en sagoromantisk skog fylld av snö.

För skönhet är självförtroende

Så sa de precis i reklamen. Jag sitter och tittar på Outsiders som idag handlar om människor (kvinnor) som har någon form av problem relaterat fett. En är bodybuilder och vill endast ha 6% fett på kroppen, en annan har en allvarlig fobi för feta människor och en tredje är fembarnsmamma som hatar sin kropp och fettet på den.
   Grejen är att företag köper reklamtid till program där deras målgrupp finns. Och ja, det är kvinnor som är målgruppen till det här avsnittet och de lär tjäna bra med pengar på att få kvinnor att tro att skönhet är självförtroende men någonstans har vi väl ändå ett socialt ansvar som borde övergå ekonomin. kanske. Det borde vara så. Nu ska jag inse att skönhet inte är självförtroende för självförtroende är skönhet


Egentligen...

...är mitt nya ord. För egentligen borde jag skriva projektarbete. Men det dödar mig och jag kommer aldrig få upp det i hundra timmar. Suck. Dessutom spunkar Internet och spotify krånglar. Så när jag egentligen borde skriva det, så sitter jag här och sjunger med i Chess och tittar lite på fotona från i lördags. Ska även klura ut hur frida ska få bilderna när kortet spunkat sig.

Du och jag
Drömmar av glas
Krossade i ett slag
Ibland skärvorna står vi

Jag tror att inom en snar framtid kommer jag se Chess igen. Klart ett textgeni som skrev texterna.




för frida är den enda som kan vara riktigt het i gummistövlar, snö, pälsmössa och tajtklänning



Uninvited Guest

Even though I'd bet there are quite a few people who read this blog, and even fewer who comment on this blog, I think it's a neat little thing my sister and her friends run. There's some photos, some poetry, some rants and some complaints. The basics of blogging, that is.

I'm not really a fan of blogging, but being bored and not wanting to go and struggle with the diabolical monster called iTunes, I thought I'd rather waste five minutes of my life and preach to you few readers about some very important things in life:


Don't ever give up on your friends, they are the ones who'll also be around when you need you the most.

Don't plan tomorrow today, you've got better things to do. Like living your life.

Sometimes love sucks. Deal with it, something better will come along eventually.

Try not to grow up, adults are so boring.

Arts is the autobahn to the soul, paint a picture or listen to some music when you've got homework to do. It'll sort itself out sooner or later.




That's all really, now take my advice and drop what you're doing and listen to Frank Turner, the man's a genius.






The difference between living and being alive is love.

Okejsex.nu

Kom ihåg:

  • Att hångla betyder inte ja till sex.
  • Att ha sex en dag betyder inte ja till sex nästa.
  • Att vara full betyder inte ja till sex.
  • Att vara tillsammans med någon betyder inte ja till sex.
  • Att följa med någon hem betyder inte ja till sex.
  • Att inte skrika eller slåss betyder inte ja till sex.
  • Att flirta betyder inte ja till sex.
  • Att sova betyder inte ja till sex.
  • Att inte säga nej betyder inte ja till sex.



















När börjar Grey´s egentligen?

in surgery, the healing process begins with a cut, an incision, the tearing of flesh. We have to damage the healthy flesh in order to expose the unhealthy. It feels cruel and against common sense, but it works. You risk exposure for the sake of healing, and when it's over, once the incision has been closed, you wait. You wait and hope that your patient will heal. That you haven't in fact, just made everything worse.


RSS 2.0