Vi hör ihop som Hennes & Mauritz

"Jag vill veta allt du någonsin gjort."
"Du skulle inte tycka det var så intressant."
"Varför har det funnits en tid innan vi träffades? För mig känns det inte så."
"För mig finns det en tid innan. Det är som en gräns, allt bra på ena sidan och allt dåligt på den andra."



Hej hopp alla små lusläsare jag har ett tips till er: Gunnar Ardelius heter han. Det är även han som är på bild i det här inlägget - men jag är sur på google för han är snyggare i verkligheten.
Jag har träffat denna Gunnar, för han var och besökte vår skola i onsdags. Författarbesök kallades det, för Gunnar Ardelius är författare. Hans bok "Jag behöver dig med än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" är bland det bästa jag läst. Den är fullkomligt underbar och om jag fick välja skulle jag välja att jag inte läst den bara så jag skulle kunna vara med om att läsa den och bli lyckligt förvånad över hur bra den var en gång till. Jag tänkte bomba bloggen med citat. Och erkänna att han var jätteintressant att lyssna på och att jag kände igen mig i honom och önskar ännu mer att bli författare en dag.
Men för att bli bra på att skriva ska man läsa mycket, så sa Gunnar och därför läser jag... Ska tvinga Emelie att låna ut hans andra bok "När du blundar tittar jag" även om hon säger att den inte är lika bra.

"Det är det som gör mig rädd, att det ibland börjar bubbla ur mig när jag pratar med dig. Jag säger sånt jag tänkt skulle vara hemligt."
"Som vadå?"
"Det med mitt hål i tanden till exempel. Till andra säger jag att jag aldrig haft ett hål, för för jag tycker inte det pyttelilla räknas. Men när du frågar så märker jag att jag måste säga precis som det är och då märker jag att jag nästan glömt bort sanningen. För jag har sagt något annant så många gånger."
"Är inte det bra då?"
"Du kan ju fråga vad som helst. Jag är inte säker på om jag vill berätta sanningen om allt."

"Till en början finns alltid valet att vara ensam. Sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat välja dig, som istället flyttat in i dig så jag måste vara med dig för att kunna vara med mig själv?"

Kommentarer
Postat av: Karin Br

jag har den där andra boken i min bokhylla, kanske på tiden att man läser den cokså så att den inte bara står där? :)

2010-02-18 @ 22:57:41
Postat av: Cissi

ÅH! Måste läsa! <3

2010-02-19 @ 09:21:41
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/
Postat av: Emelie

Som sagt, det är ju lite synd att han ska vara lyckligt kär och ha barn...

Jag kan ta med mig boken till dig på måndag. Du ska få pengar då också. Och så måste jag tipsa om de där norska böckerna som han hade översatt! Håller på med den ena nu, den är också sådär superfin :)

2010-02-20 @ 13:07:06
URL: http://ehmehloh.blogg.se/
Postat av: F

ihi, de låter bra. Allihopa;)

2010-02-21 @ 22:54:52
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0