Feber, 27 grader i lgh och funderar ändå på att sno alla Cs tröjor

 
 
 
 
Kan rekommendera den otecknade askungen fär någon som vill kolla på en film som är lätt att hänga med i, vackert gjord och som vill bli uppmuntrad att va snäll och modig.
 

Ögonblick från sommaren

 
Sensommaren och värmen är här, den kom sent i år. Kanske blev den också chockad över hur fort juni, juli, augusti flög förbi?
Har insett att jag är dålig på att uppskatta vad jag har. Jag stöter och blöter och drömmer om att göra mer, få mer, lyckas bättre. Skriver listor med planer som är helt omöjliga att klara av. Är tillexempel lite besviken över att det inte blev någon resa utomlands i sommar, att jag inte hann vara mer i Stockholm, att jag fortfarande inte har ett heltidsjobb. Alla vänner jag inte hunnit träffa.
 
Men. Utgångsläget va svårt. Som vikarie är det ju nästan helt omöjligt att planera utan att tanken slår en att "tänk om jag skulle kunna få jobba om jag håller mig hemma?!". Slår jag ihop mina timmar har jag nog aldrig jobbat så mycket en sommar som denna, och mittemellan resor Göteborg-frederikshavn och Kiel finns så många stunder som varit fantastiska. Blev tvungen att göra denna lista för att inte glömma bort dem.  
 
 
Att ta på sig sjömansklänningen och ha en blijett till årets konsert på Ullevi.
 
 
 Att gå ut på däck för att ta lite luft och se solen gå ner över skörgården.
 
Att gå till tågstationen och se världens bästa Cicci gå av tåget.
 
 
Det hysteriaska skrattet vi skrattade, tappra, iklädda lisebergsponcho efter sista inbromsningen i Helix när en vet att en överlevt.
 
 
Att få upplevelser i 25årspresent.
 
 
Att gå den långa vägen hem på midsommarafton.
 
 
Att vakna på hytten och nynna "det är ingen vanlig dag, för det är faktiskt avgångsdag, hurra! hurra! hurra!"
 
Att fylla uteserveringen på Viiva onsdag efter onsdag.

 
Att testa sova fem i lägenheten och vakna i gryningen av att V flyger upp från luftmadrassen "EN MISSIL!!", så var det bara en spårvagn.
 
 
Att sitta på en brygga en kväll som denna.
 
Att ta sig en cykeltur på ngra mil sådär när C äntligen är i gbg.
 
 
Att ta tåget upp till Ljungskile och hinna ta ett kvällsdopp i havet.
 
Att ta med en kudde upp till soldäcket när vi kommit fram till ett 35gradigt Kiel och lägga sig i solen och låtsas man är på semester.
 
 
Att cykla bort mot Skårs led 3 och sätta sig i den röda citroenen och åka iväg med J. 
 
Att äntligen cykla därifrån och veta att JA JAG BEHÖVER ALDRIG MERA ÖVNINGSKÖRA!!
 
 
Att ta med en kopp kaffe ut och sätta sig vid den orangea muren när solen bestämt sig för att titta fram. Titta på när Lois petar ner sniglar från väggen och bara va. 
 
 
När dagens mål är att "åka och fika".
 
 
Att bestämma sig för att man vill vara med i bilden på den dubbla regnbågen.
 
Att komma hem till Sollentuna och låta pappa sitta i baksätet.
 
Att sitta på uteverandan och äta champagnesorbet på finnhamns krog.
 
Att cykla och bada i september.
 
 
 

RSS 2.0