MOT FREDEN, MOT KÄRLEKEN








Tömmer kylskåpet. Om en kvart ska jag vara ute ur huset bestämde jag. Mums och farväl! Hejdå skön säng, pendeltåg och stuvstahus, nu far jag på galenskaper. Hejdå spotify, hej livemusik! Hej långa nätter, lera, och band om armen.

det här med att komma på sig själv med att sitta vaken klockan två, att den där nattmackan blivit chips och samtidigt ha öronen fulla av festivalmusik


jag mår rätt bra nu

en midsommarnattsdröm




Ja så sitter jag här med Lo-cheese mittemot mittemellan vinslattar, ouzoflaskor och snaps. Friscobröd, annanasen och jordgubbspaket. Det står lite plastglas överallt och ute är det inte alls så där vackert väder som igår.
Igår firade vi midsommar sådär som så många andra. Lånade korköppnare av grannen, plockade en hel cykelkorg med blommor och mellan pratet - skratt. Mellan skrattet - prat.
Och mina naglar är röda för första gången på över ett år för nu har jag semester och det känns liksom trivsamt, hemtrevligt och om jag bara tittar lite snabbt, som om jag har tio röda prickar längst ut på fingertopparna jag inte vet hur de kom dit.
Innan jag tappar bort mig i orden, tack för igår, det var himla fint att ni dök upp! (rumpnissar)

I wanna be where your heart is home


pppttfffffsssssss...


det är mycket nu, utan att egentligen vara något alls. är lite som luften som går ur en ballong. jobbar sista jobbdagen på två veckor imorgon och det betyder längre frånvaro från den där lilla hamburgerian än jag nånsin haft sen jag började.

aaahhhhhdderar lite ingenting, lite festival, lite galenhet till min vardag: jaaaaaaaaa!!

(Louise säger det blir fint väder till midsommar)

(krilleboy är tillbaka i sverige)

(läste ut gunnar ardelius vuxenbok idag, planerar redan att den skall läsas om)

tjugoettårsdagen



och klockan stannar plötsligt på välkommenslaget
det blandas bål och bakas kaka
och de droppar in

de kommer från linköping, nyköping, väsby
har rest från australien, nacka, årstaberg
och han säger att hela mitt ansikte är ju en smilgrop

och jag är ett år äldre jämfört med för ett år sen vid den här tiden
har klarat mig ett år till
det var inte så svårt med sånna som er i närheten, fast allt är så annorlunda nu

(annorlunda kan ju också va bra)

(kom tillbaka snart va)


JONATHAN SAFRAN FOER




Har precis läst ut Eating Animals, en bok om köttätande riktad till köttätare. Ville läsa ändå. Författaren Jonathan Saftan Foer har varit till och från vgetarian under sitt liv, utan att riktigt kunna bestämma sig, men nu har han blivit pappa och har ställts av frågan: vad för mat kan jag ge till mitt barn?
Det är väl där som boken startar, som sen tar en igenom allt från factory farming, bycatches, antibiotika, epidemier, ...
herregud jag ska ju till jobbet, kan inte sitta här och recensera - läs den istället! sjukt läsvärd!

längta, nog är det farligt att längta



jag önskar jag förstod hur jag fungerade, förstod jag det skulle det bli så mycket lättare att få någon annan att förstå, men det är väl inte så enkelt har jag lärt mig
låter tiden gå istället, tjuvlyssnar på människor på centralen och hör han med gröna byxor och mörk hy säga att "tiden går så fort, allt man säger att man ska göra och så tittar man på klockan igen så har tiden bara gått" men, det är väl inte så det ska gå med mina drömmar? - NEJ. DET ÄR INTE SÅ DET SKA GÅ MED MINA DRÖMMAR.

längtan, ja alltid denna längtan, alltid denna lilla varelse som vrider sig i bröstet, nog måste den bli kvar där inne, OM DET SKA BLI NÅTT annat. det här med att sluta vara rädd, sluta skjuta upp, börja leva

(tvättar kläder)

glädjens budskap





bästa bästa.
tack tove, tack torsdag som kommer med så glädjande besked. hejdå dag som liksom aldrig tog slut. Nu, sova!!

femdagarshelg


jag har:

rapat i louises öra, krypt på ett allmänt toalettgolv, sett en airpollutionguy vika pappersflygplan på liljeholmens tunnelbana, improviserat en schtuwstamusikal

varit väldigt nära emil jensen, ätit mer vegomat än jag kan minnas, firat en kär caroline, sjungit med till "man vänjer sig" när alla andra börjat ta sig hem

kört ett unkarlbord rakt in till fryshbtjesusrummet, gått i orangea skor, skålat i champagne
(torkat undersidorna av lådorna i köket)

hört cammo kalla anders frisyr "lite som ken" <3

börjat ett downtown abbey maraton, fortsatt ett buffy maraton, ätit massa tårta, gratulerat en go syssling till studenten och bara allmänt fint haft det bra, fast att det varit lika kallt som i december






har du fått andra himlar i ögonen? nä, du får mig vart du vill med de vanliga blå




världens bästa regnlåt. mitt i storstädet blev jag bara tvungen att stanna upp och bara njuta av hur stört bra den är. braaa braa braaahhhhhh. hör ni?

goa tider är här.
nu ska mor min firas. hej hej då.



jag tror jag ska kasta mig, igenom ditt fönster


det regnar ute och jag lyssnar på den där skivan med något gammalt, något nytt, något lånat, något blått. snurrade runt så klänningskjolen stod rakt ut till första spåret, snurrade till jag mådde illa och fick lägga mig i soffan för att inte spy
sen kunde jag inte låta bli att snurra lite till

jag är ledig, vilar fötterna, tänker att jag ska se på new girl, tänker att jag vill se ut som zooey deschantel (heter hon så?) tänker att en promenad i regnet ner mot staden och billiga skor vore fint
tänker att vegetariska skor vore ännu finare

började debbatera genus på facebook. behåller ståndpunkten att nya icareklamen är genialisk

RSS 2.0