JONATHAN SAFRAN FOER




Har precis läst ut Eating Animals, en bok om köttätande riktad till köttätare. Ville läsa ändå. Författaren Jonathan Saftan Foer har varit till och från vgetarian under sitt liv, utan att riktigt kunna bestämma sig, men nu har han blivit pappa och har ställts av frågan: vad för mat kan jag ge till mitt barn?
Det är väl där som boken startar, som sen tar en igenom allt från factory farming, bycatches, antibiotika, epidemier, ...
herregud jag ska ju till jobbet, kan inte sitta här och recensera - läs den istället! sjukt läsvärd!

Kommentarer
Postat av: Y

See ya later aligator =p

2012-06-11 @ 17:23:47
Postat av: Louise

Haha...

(Jag vet inte varför det kändes så viktigt för mig att vidarebefordra den kommentaren).

2012-06-11 @ 20:22:49
URL: http://llouisecarllson.blogg.se/
Postat av: H

Håller med Frida. Boken borde alla läsa, en riktig ögonöppnare för alla som tror att djurproduktion fortfarande går till som i Bullerbyn.

2012-06-14 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0