Enda sättet att komma ur ett beroende är att ersätta det med ett annat.

It's almost like lovin'. Sad as that is.

May not be cool, but it's so where I live.

It's like i'm your lover or more like your ghost.
I spend the day wondering what you do, where you go.

I try and just kick it but then what can I do?
We've all got our junk, and my junk is you. 


Jag är ledsen över att Spring Awakening inte finns på spotify. För min spellista kan aldrig bli hel utan den.


Upp och ned - hela tiden - samtidigt

Det finns dem

som har sett

månens baksida

gör det den mindre spännande?

 

Som att ha sommarklänning ute på skridskois

en solig senvinter

och inte känna kylan

för det biter så kallt

 

Som att sova några timmar extra

fast man vet

att man borde vara någon annanstans

att man skulle må bättre någon annanstans

 

Som att ligga hopkrupen i fosterställning

och strunta i värktabletter

när man har ont i magen

så ont så man tror man ska gå av

 

Som att sitta framför datorn

och bara låta timmarna gå

i hopp om att allt annat ska ta tag i sig

och fixa sig på automatik

 

Som att skråla med i sina favoritlåtar

och spela den om och om igen

fast man vet

att risken finns att man tröttnar på dem

 

Som om

inte bara månen

har en baksida

utan allt

 

på sitt sätt

 

(Dagens insikt: att skriva poesi är lite som att stycka meningar, dra ut på allt och låta det få snygg struktur. Ta bort stor bokstav och punkt, framförallt strunta i regler och låta det stå en hel del - vad man vill - att läsa mellan alla dessa rader, kanske inte den bästa sortens poesi men, min)


Your girl is lovely, Hubbell

The world is made up of two types of women: the simple girls and the Katie girls…


(det är svårt att plugga när det finns så mycket annat att göra)


-22°C men vad gör väl det

Klockan nio igår invaderade vi Cicci (hon kan ha råkat ligga och sova när vi klampade in). Mission: fota i snön. Efter en dryg timme var vi sminkade, påklädda och på väg. Det var en perfekt dag. Perfekt ljus och vi hade alla våra vackra skridskor på oss. Det var kanske bara lite i kallaste laget att stå i sommarklänning mitt på Edsviken men man får lida för konsten. När vi inte kunde röra fingrar eller tår gav vi oss tillbaka för att byta om. Då intogs alla garderober istället och vi klev ut iförda pälsar, bröllopsklänningar, balklänningar och andra spännande plagg. Resultatet var en del riktigt fina bilder, en del inte lika fina men vi kan skylla på de oresonliga temperaturerna… Och den lårhöga snön som vi pulsade i.














Lisa Ekdahl

Var har dessa låtar varit hela mitt liv?

Den flickan är en främmande fågel. Vingklippt och sårad men omöjlig att bura in

Dom band som binder mig här
Ska jag långsamt lösa upp
Då jag vet att jag gjorde allt jag kan
Ger jag mig rätten att ge upp
Det blir aldrig bättre



PHOTOSHOOTING

Imorgon ska jag upp halv åtta, helt frivilligt och jag är taggad!
Det betyder också att jag borde sova nu, för att va lika på imorn...

Evita och jag

Where do we go from here?
This isn't where we intended to be
We had it all, you believed in me
I believed in you

You must love me



WOHO

Iiih! Happiness :D Låten jag la upp igår heter inte Those dancing days are gone och den är inte gjord av Carla Bruni - vilket jag mistänkte. Men med google och en smula tålamod är sanningen här...
Guillemots – Trains To Brazil !
Och allt känns mer logiskt nu, och jag tror jag hittat ett nytt band att falla kär i. Oavsett så är Trains To Brazil månadens låt och det känns bra att jag vet vad den heter!
Happy Friday allihopa.

FRIDAY I'M IN LOVE



Har fått sällskap vid datorn av min nya vän Bananmilkshaken, han hälsar att han trots den simpla blandningen (vaniljyougurt, mjölk och banan efter behag) är mycket god. Klart underskattad kompis!!


Tankar från en A(?)korridor

Jag insåg precis att jag inte har slavat i två år med stördäste schemat och 250 poäng extra för att ge upp nu.

Ni vet när man tränar och alla muskler bara bränner och någon skriker "bara tjugo kvar" och man tänker - det är omöjligt, jag kommer inte orka. Men av någon skum anledning tar man i. Det bränner i magen av ansträngdhet för det är där viljan kommer ifrån och man tar i. Det är som en ilska inuti av bestämdhet och allt gör ont men man fortsätter. När man gjort 18 vet man att snart snart och på den tjugonde så tar man i med all den sista kraften. Och man andas ut.

Jag är där nu. Någon skriker "bara tjugo kvar" och den brännande känslan kommer i magen. Nu är det dags att börja ge järnet för de där andra 2050 poängen var bara den där obehagliga uppvärmningen. Nu ska här jobbas. Och saken är, att på en och en halv timme har jag gjort klart ungefär två arbeten som bara ska finslipas och har en hel halvtimme åt att börja med ett till. Jag älskar när man har energi-epifanies


UR sviker mig

Jag är besviken. Förra veckan tittade jag på Flytta hemifrån och ja, det var världens skummaste brud i ett sjukt förhållande och hon rev badrumsväggen innan kolla vad det kostade att bygga nytt. Men jag tänkte, de kanske här någon vettigare idag. Men nej. Någon jättekonstig pojke som vill bli nöjesjournalist som flyttar till Uppsala från Jönköping utan bostad eller jobb. Helt plötsligt känns det som jag faktiskt har koll på min framtid.


Can't you live and be thankfull.. see it could be you tomorrow

Carla Bruni – Those dancing days are gone

Lyssna på den här och tipsa mig om mer musik som låter liknande.
När man söker på Carla Bruni dyker bilder på nån franskitaliensk sångerska upp.
Det känns som det inte är samma?
Jag vill höra mer! Nu!

Standardfrågor känns ibland lite fel

Som liten och nyfiken klev jag in på dandrydstappen. Mamma var överlycklig för efter att ha misslyckats alla år så var värdena rätt idag vilket innebar att de fick tömma henne på blod. Noggrant studerade jag detta och kom fram till att det finns vissa likheter till introt i Låt den rätta komma in. Eller ja, om man använder lite (mycket) fantasi.

Sen fick de ta lite prover för att se om jag får ge bort mitt fina blod så jag ska telefona dem i mitten av februari och se till att de vill ha mina små blodplättar och allt vad det är.
Dock kändes det aningen suspekt när den lilla söta damen frågade mig om jag sålt sex…

Men jag uppmuntrar alla som fyllt de underbara arton åren och inte redan gör det – ge blod


Det finns en tid för allt som sker under himmelen

Jag tror jag sitter här och känner mig bra, det är inte klokt så bra jag är. Och vilken dag sen! Nu ska ja skryta lite om allt som jag bara av en slump lyckats göra.


Dagen började tidigt men inspirerad av en gammal cosmotidning - jag läser om dem, haha - så hade jag skrivit nöjd med stora bokstäver på den där rutan som visas på mobilen när väckningsalarmet går igång. Och jag tänkte på saker jag var nöjd över, snoozade lite för länge och masade mig sen upp. Kände mig skitsnygg i mammas senapsgula tröja - det kan vara så att det bara är jag, men jag älskar den.

Dubbeltimmen i fysik gick frammåt, för första gången på evigheter hade jag faktiskt räknat lite på det vi skulle så jag hände med. Sen, Litterär Gestaltning, det spelar ingen roll vad vi gör där längre, jag älskar varenda sekund. Till och med svenskan var bra, den va trots allt bara 50 min? :)
Till lunch var det lax och det är gott, desutom med trevliga människor. Stannade i skolan och ritade på projektet. Visserligen är sidan åtta fortfarande tom, men... det löser sig! Cammo och Cicci höll mig sällskap och då känns de kreativa problemen mindre viktiga.

Trots snöstorm så gick både bussar och tåg som de skulle och jag kunde hämta upp lilla A en kvart tidigare än vad jag "behövt." Har inte sett den ungen på en månad och det första han gör när han får syn på mig är att springa fram och krama mina ben och sen skynda ut i kapprummet. Stora Killen har lärt sig att sätta på overallen själv! Väl hemma hos dem lekte vi med bilar och tittade på Karlsson på taket - något jag velat göra i ett halvår, haha. Längtar tills på lördag när jag får träffa honom igen. Åsa har börjat plugga också och hon var så taggad och glad att det smittade av sig på mig.

På vägen hem gick jag förbi Urban Outfitters och kunde inte låta bli att gå in. Det är stört när man ser så mycket fina saker att man blir kräsen nog att inte vilja ha något. En väska där, smygdrömmer jag om. Ska kanske inhandlas på lördag, vem vet?
Nu på kvällen hade snön och nån olycka i karlberg stoppat upp trafiken, men vad hade jag väntat mig? Å andra sidan betydde det här att jag hann med ett tidigare tåg än jag borde. Å andra sidan missade jag 523:an med en minut och kände mig ensam, jhungrig och övergiven i sollentuna.

Det är då jag kom att tänka på onsdagskällan. Går dit och den första jag möter är Mammut. Och på något sätt var det så mysigt där att jag stannade kvar och missade några bussar bara för att de va värt att stanna. Daniel höll bibelstudium på Predikaren - bibelns mest emo bok. Hur kul låter det? Vi hade kul i alla fall.
"Allt var tomhet, ett jagande efter vind" fast tvärt om.

Kom hem nån gång efter nio, åt min middag och hamnade här och påpekade att jag mådde bra speciellt i själen.
Ja, det var min dag. Nu ska jag skriva lite loggbok... eller gå och lägga mig på en gång, om inte fjärrinloggningen funkar.
Kul att du läste, haha, skulle kunna döpa det här till evighets-ego-inlägg, men låter rubriken vara som den är.


våga vara rädd

"Du frågar mig vad kärlek är
Men jag vet inget om det där
Bara sånt som man kan mäta kan jag förstå"

More than my own life

Om jag ska vara uppriktig, så tycker jag synd om alla puffs där ute som inte har en piff. Jag är ledsen för att de som inte har en stjärnsyster. Det måste vara tomt.

Själv är jag nämligen välsignad med en liten filur som jag tex. kan stjäla guldbaggar med...






Lie to me


attityd byte?



Grey's

Pain, you just have to ride it out, hope it goes away on its own, hope the wound that caused it heals. There are no solutions, no easy answers, you just breath deep and wait for it to subside. Most of the time pain can be managed but sometimes the pain gets you where you least expect it. Hits way below the belt and doesn't let up. Pain, you just have to fight through, because the truth is you can't outrun it and life always makes more.

vi hade ju målarkväll här om veckan











tacksamhet

Hela det här med guldbaggegalan fick mig att tänka. Det handlar egentligen bara om att man uppmärksammar människor i deras arbete. Och i utbyte får man tacksamhet. För varenda människa som gick upp där och talade hade egentligen bara en sak att säga – tack.

Count your blessning är något min mamma alltid prata om. Och hon är en vis kvinna så jag vet att det är sant. Jag tror vi måste börja uppskatta vad som finns i våra liv mer än vad som saknas.

Jag kommer nog aldrig stå där på cirkus och hålla mitt tacktal inför världen, så jag passar egentligen bara på nu att säga tack till alla människor som inspirerar mig och motiverar mig. Tack till dem som ställer till med kerfuffel in mitt liv för det är de som ger variationen och sysselsättningen. Tack för att jag faktiskt inte har större problem än att mina uppsatser inte är klara.




Och tack för att jag har en egen säng och zdag imorgon.


Långhelg

Sitter och tänker på vilket fint ord det där är. Långhelg. Definitivt en favorit. Nog för att det finns folk som börjar göra sig redo för guldbaggegalans efterfest just nu och inte fixar in mig, utan att jag sitter här framför datorn med papparkakshussmulor på magen och lyssnar på lugn deppmusik efter att ha kollat på paradise hotel med lillebrosan, men liksom, jag mår bra och så, så varför klaga?
Träffade Sofia idag. Jag gillar den tjejen. Vi hade en av våra mest misslyckade pluggsesions, mest eftersom hon redan va klar med sitt och behövde öva engelska och jag höll fast vid att bästa sättet att utvecklas i ett språk är att lyssna på folk som pratar det...
Så vi såg på One Three Hill.
Sen stannade jag kvar över middagen, bakade pizza åt hela familjen. Jag tror att om jag följer med till Grenoble (om de flyttar) så borde vi nästan öppna café - fast allra först borde vi nog lära oss franska, mer än Vous le voue cosche aveq moi - se soir? Även om den frasen är användbar på sina håll.
Önskar verkligen att jag var musikalisk. Önskar att jag sjöng vackert. Inbillar mig att det skulle göra mig lyckligare. Men är nöjd med att få strosa omkring hemma imorn och skråla bäst jag kan tillsammans med fysikboken eller projektarbetet också.









Ha det fint.

och det är kanske sant

se dig inte om när du går,
ta den lilla njutning du får
lämna inga dörrar på glänt
vill du ha en chans ta den fort,
ångra aldrig något du gjort
lämna inga dörrar på glänt

börja inte tro nån om gott ,
tvivla jämt på löften du fått
lämna inga dörrar på glänt
alla bara spelar sitt spel,
den som följer regler gör fel
lämna inga dörrar på glänt

tala aldrig om vem du e,
bättre ta emot än att ge
lämna inga dörrar på glänt

slösa aldrig bort en minut,
fatta alltid snabba beslut
lämna inga dörrar på glänt

hämta aldrig hjälp åt en vän
han kan alltid lura dig sen
lämna inga dörrar på glänt

se dig inte om när du går
ta den lilla njutning du får
lämna inga dörra på glänt


and all of the sudden

breathing was hard again

Mamma, jag och svtplay



Dessa ord uttrykte Kjell Bergqvist i Stjärnorna på Slottet när han pratade om Tommy Körberg och om vad han kom att tänka på när Tommy sjöng Anthem. Jag tyckte det var så bra sagt att jag funderade på att sno det rakt av och låstas att det var mina ord. Men så valde jag att citera honom istället och så kan ni veta, ni vet vilka ni är, var rädda om er, ändå.

tankar från en studio

ibland önskar jag att jag börjat tidigare. så att jag kunde gå ner i spagat och dansa tåspets nu. De där skorna är så underbart vackra och jag vet att jag aldrig kommer få dansa i dem. Men samtidigt är jag så glad att jag inte dansat sen jag var typ fyra. för jag menar, jag tror inte jag kommit helskinnad undan alla ätstörningar.  


så jag sitter här. lite stel, lite avundsjuk på alla de som har små rosa skor. men ganska lycklig över att kunna äta potatis och bröd och choklad utan att må jättedåligt över det. Man kan ju alltid införskaffa skorna och ha dem på väggen. eller i en låda. Dessutom är det väl inte riktigt nyttigt att kunna skicka benen i olika vädersträck.


eftersom jag inte får Irma

paxar jag här med Willhelmina (oavsett stavning)... Och Emma Charlotta just in case :)


Okej…

Jag frånvaroanmälde mig inför en lektion imorgon för jag kan inte gå… Och jag hittade inte riktigt orden på vad jag skulle skriva, så en god vän till mig föreslog detta:

Hypronervofysiskakontravibrationer

Så min rättskunskapslärare kommer flippa på mig på onsdag… hur ska jag ta mig levande ur det här?


Barnsligt förtjust i beröm

Idag fick jag höra
att om jag bara lär mig att skriva kortare
så skulle jag kunna försörja mig
som krönikör

För några dagar sen sa en annan
att om jag skulle publicera mina dikter
skulle de va sådana som blev
kritikerrosade

och en röst innifrån viskar:

kanske
ska jag satsa på det
jag tycker är

kul?

En dag kommer ni minnas det här och le


Cammo och Cissi är ett par roliga prickar, de verkar aldrig lära sig, eller så spelar de bara med. Ännu en alphakväll har förflutit och ännu en gång har de erbjudit mig skjuts hem.
Det är en ganska kort bit från kummelby till mig, speciellt med bil. Så kort att man knappt ens hinner börja prata om de viktiga ämnena, så i vanlig ordning (förutom de gånger då jag redan gått dem på nerverna ett par tre gånger) så kommer separationsångesten smygande.
Är det hemskt oartigt att inte kliva ur bilen på en gång? Brukar flyga genom mitt huvud - men vissa saker är jag ganska bra på att ignorera. Så istället för att öppna bildörren och kliva ut i den kalla vinterkylan och gå in i mitt hus för att tampas med någon ogjord läxa så brukar jag demonstrativt sitta kvar och prata om något helt annat.
Varför inte de silverglittriga fickervantarna jag har i tumvantarna? Åsnor (dvs pojkar) ? Dagen i allmänhet. Vad som helst som får dem att glömma bort att jag nog egentligen borde gått ut för längesen.
Efter ett tag kommer de alltid på mig. Skriker lite att jag messar upp deras sömn, eller nått liknande och säger åt mig att illa kvickt ta mig ut ur bilen ( den här gången hotade de mig med att köra hem mig till Cammo och låta mig sova där i nått hörn - "UTAN NYA KLÄDER!!").
Då stannade jag bara ett litet tag till.
Ibland undrar jag om det bara är jag som tycker det är mysigt att stanna kvar (ni behöver inte kommentera något om det här, om ni hellre vill behålla våra gamla roller) om ni i smyg tänker " g å  u t  u t  b i l e n  k v i n n a " men det är väl när de vibbarna kommer upp jag brukar kasta mig ut i sista sekund.
Men jag säger er; Cammo och Cissi, Cissi och Cammo, trots allt så känner jag på mig att en dag kommer ni minnas de här sjuka bilsamtalen och nästan till och med längta tillbaka!

Att ärva kläder av en lillebror

Jag var lite i chock när jag ärvde mitt första plagg från Jocke, liksom han är min LILLEbror, han ska vara mindre än mig, jag ska se ner på honom. Inte tvärt om!!
Det har gått över nu.
Har jättestor lust att prova igenom hans garderob! Betyder det att jag är knäpp, eller att jag blivit lite för van med Jennys kläder att de nästan känns som mina egna och att jag behöver prova nått nytt? Kanske dags för en shoppingrunda måntro?
Men samtidigt, Jockes kläder känns jättelockande! Fatta mysigt, lite baggey jeans, stora tröjor! Man måste ju utnyttja det faktum att han faktiskt växt om mig, snart drunknar jag i hans kläder, men nu, nu är det perfekt! Lite som att ha tillgång till pojkvännsgarderoben utan att faktiskt behöva stå ut med allt pojkvännstrassel.
Mwohahah... han kommer inte hem förns om nån timme... (ni säger inget va)


Det kanske kommer en förändring

Läste dikter på svenskan, bland annat denna klassiker av Karin Boye, har alltid tyckt om den men den här gången liksom talade den till mig. Det är inte långt kvar tills livet kommer kastas om helt och hållet. Studenten och förändringen, har ingen aning om vad som kommer hända sen, vill mycket, men hur ska allt gå till? Skola är allt ja vet.
Men samtidigt längtar jag ihjäl mig.

Ja visst gör det ont

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna
och vilja falla.

Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
som skapar världen

Rather burn out than fade away

 

Glass.
Glasögon.
Glee.


I'm on the road with the best band I know

OKEJ. Jag trodde jag la upp ett inlägg igår, men de verkar ha försvunnit i cyberrymden... Så, nytt försök på gång, jag har haft en bra helg.
Fredagskvällen med Cicci och Karin va kanon.
Spelkväll hos Fredrik slutade med vinst och magen full av polkagrisar.
Och idag så fick kyrkan mig att må helt underbart bra, trots ett väldigt segt söndgsskolaledaremöte.
Och juste, jag klippte håret också! Jag ser igen!

Det viktigaste är inte vad man gör utan att man trivs, eller hur?



En bild säger mer än tusen ord




förövrig är min kalender borta...


psykotiskt nervsammanbrott närmar sig

...

exasperating


 

  • Jag har en förmåga att välja ämnen att skriva om som jag inte förstår.
  • Jag har en förmåga att välja ämnen att skriva om som det inte finns fakta om
  • Jag saknar förmågan att skriva historia uppsatser
  • Jag är inte kapabel till att formulera en bra frågeställning som kan ge mig MVG
  • Jag har en förmåga att stöka till
  • Jag har, trots en miljard uppsatser, inte förstått hur man börjar
  • Jag har, trots en miljard uppsatser, inte förstått hur man letar fakta
  • Jag har, trots en miljard uppsatser, inte förstått hur man skriver
  • Jag har, trots en miljard uppsatser, inte förstått hur man tar sig från utskrivna papper till text
  • Jag har en förmåga att välja konstiga kurser


 

Det värsta är ändå att jag vet att jag kan hoppa av den här förbaskade kursen utan att det spelar någon roll… men jag är för envis för att ge upp…


Välj aldrig Hisoria efter 1945. Oavsett hur mycket ni tycker om historia


Efterlyses

Ett tema jag kan skriva min rättskunskapsuppsats om. Det ska vara om ett rättskunskapsrelaterat område, vilket som helst, som jag kan skriva en utredande och analyserad uppsats på ca 2 sidor om. Och det står helt sitt i mitt huvud. Några förslag?



Choice cos I had nothing to choose (and wonder how I came to this)

En av de få fördelarna med att skriva uppsatser är att man får jobba hemifrån. Eller som lärarna säger ”på valfri plats”. Detta innebar att jag idag slutade två timmar tidigare och att solen faktiskt var uppe när jag kom hem. Visst, det är molnigt och sollöst men det fanns naturligt ljus.

Så för första gången på länge släppte jag bara skolväskan och gick rakt på kameran. Tio minuter senare befann jag mig på ett berg som jag förmodligen inte ens skulle försöka bestiga om det inte varit snö upp till knäna. Rullandes, krypandes, sittandes. Snö innan för jackan, skorna luvan. Barr i håret. Det enda tecken på att liv varit där sedan snöns inbrott var de harspår som omgav mig. Någon form av instinkt tog över mig, för resten av verkligheten försvann. Allt som fanns i mitt huvud var 1) testa olika perspektiv 2) håll kameran torr.








Hmmmm....

Okej, säg såhär, hur stor är chansen att man får tag på en frisör som vill klippa ens hår på förmiddagen imorgon?
Jag dör på mitt hår! BORT USCH FY!!!
//historiens sämsta "klippa-luggen-i-tid-tjej",

Fröken Klagomål och de tre små trollen

Idag borde jag plugga historia.
Jag måste läsa i engelska boken,
skulle byta lakan i sängen men...
Dessutom borde jag skriva svenska romanredovisningen - innan jag glömmer boken :S
och ta fram träningskläder
och skriva in loggböckerna i loggboksmappen
och KLIPPA LUGGEN
köpa ny bh
och jobba på projektet
borde...



En vän till mig brukade berätta om tre små troll som kommer och vill lägga sig i ens liv. De här tre små trollen har alla varsitt namn, Borde, Måste och Skulle. Han brukade säga åt mig att akta mig för de där trollen och istället göra det jag vill.
Då brukade jag le lite åt honom, rycka på axlarna och komma fram till varför jag "borde" göra något. Säga att det var skillnad på han och mig, jag hade en hel del som man liksom inte bara kan strunta i och han hade ju knappt nått att göra... (nåja)
Oftast lät han mig vara med ett "tänk på det",  ibland fortsatte han argumentera och då slutade det oftast med att jag umgicks med honom istället.
Jag borde plugga Historia hela kvällen, men istället ska jag åka och träna för det kommer jag må bra av, hoppas jag.

Where I come from, we believe all sorts of things that aren't true

We call it history.


En fri tolkning av Gustav Vasa från den tiden historia inte bestod av uppsatser




Hur hög är en halvmeter?

"Det gör ondare att elda upp sin björk än att äta upp sin tjur"

//Okänd, middagsbordet 2010


En kvarglömd vante är det enda som inte är det vackraste jag sett

Nu ska jag berätta en sak, som jag säkert sagt tusentals gånger, men jag läser en jätte underbar kurs i skolan just nu.
Litterät Gestaltning. Det spelar ingen roll att ingen vet vad det är för kurs, den är bäst!
Nu har vi börjat med Lyrik, imorse gick vi promenad för att inspireras av naturen och det var så ortoligt vackert, ni förstår inte hur otroligt vackert det var. Jag typ grät i hjärtat för att jag inte hade kameran med mig.
Tänk er soluppgång. Snötäcke. Is som breder ut sig. Inte ett moln på himlen. Inte en människa.
Sen, när vi var helt sönderfrusna gick vi in i skolan och skrev dikter i m-korridoren och det var bara liksom underbart rakt av. Jag kommer dö när period två är slut.


Det är inte mitt fel att fysikens lagar inte stämmer i min värld (jag är faktiskt ingen ny Newton eller Einstein)

Föreställ er en mittkursavstämning. I fysik B. Det fick inte jättebra på senaste provet men du hade faktiskt inte ig. Och läraren ser på dig, är sitt glada sig och säger ”ja du är ju den enda som det gick sämre för på det här provet än på förra”.

Min fråga är: vilket pedagogisk modell förespråkar sådana konstateranden för att motivera en elev att plugga mer?

Visst, någon kanske blir sporrad att höra att de har den sämsta utvecklingskurvan men denna någon är inte jag. Det kan jag lova. Jag vet att han med största sannolikhet inte har blivit tilldelad informationen att min förra fysiklärare konstaterade att det var mig det var fel på och att allt mitt pluggande inte räckte för att jag är otillräcklig men jag känner ändå spontant att vissa kommentarer inte är jätteupplyftande oavsett hur idiotförklarad man blivit. Hur mycket mer än alla uppgifter och fysiklektioner och extra fysik kan man göra? När borde jag inse att det faktiskt är m i g det är fel på och bara komma tillfreds vid denna tanke? Och om inte jag kan det, var hittar jag fler timmar för att sitta och stirra in i boken utan att förstå någonting?
(Om nina hemsöker mig inatt i mina drömmar blir jag nog tokig)

Och nu ber jag om ursäkt till alla (speciellt håkan) för vilken bokstavskombination jag tänker yttra: fysikhelvete (som förövrigt är ett ord i word)

 


Tell me when you hear my silence


There’s a possibility
I wouldn’t know



Snart sätter jag mig och skriver ett riktigt blogginlägg. Imorgon. Jag ska berätta om granar...



DUM DUM DUM



helvete. skit. fan fan fan.
sen längesen har jag gått och räknat ner till det underbara underbara underbara datumet 28e februari
det är kent konsert då.
fick en resa till drömmarnas drömmarnsa drömmarnas paris i julklapp.
vi åker första söndagen på sportlovet.

kollade i min kalender idag.
det är nått som inte stämmer.
28e feb kan inte kan inte kan inte vara första söndagen på sportlovet.
det funkar inte, okej???

BUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH.
jag hatar hatar hatar att jag drömmer om båda två och ursh för äkliga ilandsproblem

och jag vill ge efter och bara läsa new moon... jämt

"I'd thought that Jake had been healing the hole in me — or at least plugging it up, keeping it from hurting me so much. I'd been wrong. He'd just been carving out his own hole, so that I was now riddled through like Swiss cheese. I wondered why I didn't crumble into pieces"


(Once you cared about a person, it was impossible to be logical about them anymore.)


Det här är en sjuk dag

Jag känner mig lika lost som Emma när hon får höra att Jane Fairfox är förlovad med Mr. Churchill och samtidigt som Harry när han inser att Cho Chang och Cedric Diggory är ett faktum och som Bella när Edward lämnar henne. Vad händer? Tre what?!-samtal på en dag.
Skulle städa mitt rum, men gjorde rent i badrummet istället. Jag ska sluta tro att jag vet vad som händer. Jag har tydligen ingen aning. Och dagen är inte slut än...

Spontan kärleksförklaring

Alla dagar har sina ups and downs. Idag tror jag jag vaknade på fel sida och "don't wish, don't start, wishing only wounds the heart" ett citat från I'm not that girl från Wicked the Musical ringde i huvudet hela förmiddagen. Har inte en anledning i världen att vara ledsen, men jag var det.
Sen kom lunchen och vet ni vad. Lunchen var underbar. Plötsligt va jag omringad av de bästa och jag tänkte inte en sekund på det där lite deppiga i mig. Jag är så otroligt glad att jag har er. Vilket i sin tur har lett till att jag gått omkring och funderat på otrohet hela eftermiddagen (japp, det var vårt spännande samtalsämne), det är nästan så att jag har lust att skiva ett blogginlägg bara om detta ämne. Hm.. Men det här skulle handla om mina fina vänner och om hur jag inte skulle fungera utan er, så jag släpper det nu.
Visst, vi har vårt svagheter och egenheter men ni är bäst.







Alla bilder är minst två år gamla så no worries, preskriptionstiden har gått ut :)

I min lilla värld

Ni som sitter där och känner - det här har jag problem med. Det här borde jag sluta med. Typ jag borde sluta röka, jag borde impregnera mina skor, jag har inte gjort mina läxor etc. Ni som tycker att ni har problem. Jag ska säga något till just er. Spela farmville och alla andra era problem kommer försvinna.

      Eller jag rättar mig, ni kommer få nya problem som ni inte trodde ni skulle få. Mina föräldrar har precis fått återuppleva tamagotchiperioden. Det kan hända att jag ringer hem i absolut panik och säger ”pappa, du måste skörda!”. Detta är alltså de gånger jag inte hunnit hem i tid…(snäll som han är har han skördat och allt gått bra.)

    Imorse insåg jag att jag har problem. Att det är ett beroende. Eller, snarare igår kväll. Klockan var lite mycket och jag slant. Jag odlade tomater istället för vindruvor. Ni som inte spelar farmville (än) kanske inte förstår detta problem så jag ska förklara det. Vindruvor tar en dag på sig att växa – tomater åtta timmar. Detta innebar att jag fick ställa klockan extra tidigt så att jag hade tid att sätta mig ner och skörda klockan sju…

 

Nu ska jag skörda mina hallon och odla nytt!!


gotwisdom.tumblr.com

Instead of posting your bra colour on facebook to raise some dudes genitalia, maybe you should raise money for breast cancer research instead


I fullkomlig kärlek finns det inte plats för ångest eller rädsla.

1 joh 4:18


Växtvärk


I've been searching deep down in my soul
Words that I'm hearing are starting to get old
It feels like I'm starting all over again
The last three years were just pretend
And I said




It's just a fool who remain sane

Jag är trött. Skolan är igång igen. Uppmuntrande dock att läraren redan efter första lektionen häslade trevlig helg. Det finns hopp. Jag hade tänkt vaccinera mig mot svinis idag, men så glömde jag bort det (ops). Nu sitter jag hemma med alla mina barnboksteckningar utspridda över matsalsbordet och försöker inbilla mig själv att jag ritar men jag får liksom inte till det! Vill helst av allt krypa ihop framför tv:n och titta på nått mysigt romantiskt inte-alls-djupt och bara koppla av.
Insåg precis att klockan är tio i fyra! Om tjugo min ska jag promenara iväg till kyrkan på ledarträning. Yeeah. Så är det mamma och pappas bröllopsdag idag också. Tror det betyder middag ute (frågan är om de fortfarande vill ha med sig mig och jocke?).
Oavsett, grattis mom och pop. <3


MAGISK



Bio med Cicci och Karin och 3D glasögonen. Och jag säger som alla andra; jag trodde inte den skulle vara så bra men GALET vilken bra film! Helt magisk. Jag vill va den som fått animera allt. Så sjukt vackert. Om ni ska se något så se den!


snel prest

efter elva timmars hårt slit med emn... disk, mat , serieskurkar... sitter jag här med fötterna i en varm bunke vatten som min supergulliga pappa trollat fram. Allt för att jag ska kunna gå till fysiken imorgon...


Mmm... MARATON

Jag har aldrig vart en sån som följt serier. Förutom Lost tror jag aldrig jag orkat kolla på något regelbundet (ja, ja, gladiatorerna, sikta mot stjärnorna och robinsson men de är inga serier på det sättet) men nu när minusgraderna är fler än plusgraderna på sommaren så kändes det som en perfekt ide.
Vi gick vinterpromenad, gjorde eget mocka kaffe, pluggade (älskar att jag kan rita och plugga samtidigt. kärlek till projekt), höll igång en brasa, lagade middag, satte igång deras bastu vilket ledde till en ta hand om dig självkväll och det efter följdes av tio avsnitt One Tree Hill.
Må vara så att handlingen inte är den unikaste, men jag har även jag fallit kär i en serie. Ja menar, de är snygga, speciellt den man har medlidande med (och nej, bilden gör honom inte alls rättvisa!!), lite lagom oväntad handling och hela tiden får de ur sig en massa kloka råd.
Jag borde göra sånt här oftare. Stört mysigt.




Okej...

"Pilgrims are being advised not to 'hug the Apostle' at present due to concerns about the spread of swine flu, which is currently very active in Spain."

I ett sorgligt och svagt ögonblick

erkänner jag att detta är sista riktiga lovdagen på mitt sista jullov. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har saker som borde göras och saker som vill göras... Men det är ju sista lovdagen så vad spelar det för roll - jag gör vad jag vill helt enkelt.



och jag har en ny källa till visdom

Relationships have been on a decline since women came out of the cave, looked around, and said, "This isn't so hard."



Man lever bara en gång

Kom fram till det nu och gjorde något jag inte skulle gjort för ja bara några veckor sen. Var stolt över mig. Jag tänker inte säga vad. Gud vet. Snart Cammo och Cicci också.
Men de kanske ska bli nyårslöftet för 2010. Jag ska chansa mera. Våga hoppa för lite fler stup. För vad finns det att förlora egentligen?
Eller vi får väl se ur det går denna gång innan jag går och ändrar livsstil kanske?

För jag älskar den här bilden.

Får man berätta om sina nyårslöften? Om inte så får de väl vara ett personlig-coachinglöfte istället...


PROJEKTDAGAR



En hälsning från flickan i flanelskjortan och de gröna strumpbyxporna som seriöst skulle tycka det var underbart  att bli barnboksillustratör.

561. BE "INSPIRING AND REAL."

http://gotwisdom.tumblr.com/


RSS 2.0