"men vem man än röstar på så smälter polerna, visst är det pest eller kolera? men det finns grader i helvetet, jag tror knappast pest kan va bäst för flest om man jämför gör nått slags test. för kolera kan botas om det upptäcks i tid och behandlas det är allmänt känt medan böldpest, blodpest, lungpest har en dödlighet på 99%"

 
vem ska kunna plugga när emil jensen har släppt ny platta?
näst relevantaste ursäkten idag
(som jag har längtat)
 

söndag med kalkstensdrömmar i koppen

att göra:
 
jag ska sluta ha bråttom, sluta stressa, börja springa men i så fall inte efter bussar utan i rundor runt tjärnet
ska börja duscha, inte för att bli ren utan för att känna vattnet mot huden
ska börja ta mig runt, ska våga stanna upp, om så bara för att se efter om det är muskovit eller kvarts som glittrar i stenen
jag ska sluta skämmas över att jag gråter så lätt, ska låta tårarna trilla om de vill och känna efter varför de gör det, känna efter hur det känns att känna
jag ska försöka lyssna, även på dem som jag är så säker på att dem har fel, även på dem som inget säger, även på mig själv, på vinden, på frosten, på nyheter, på föreläsningar, på ögon, på magar, på Gud
ska skaffa mig hårdare hud i handflatorna och lära mig koka marmelad
 
ja de va väl det
 

emelie emelie emelie emelie emelie emelie

 
det är en timme sen vi satt här i köket och smuttade lite på vårt te nu
en timme sen vi gick ner mot östra och det kändes som att vara på väg mot oktaven på björkegården
frosten låg vit på marken och solen var på väg upp

emelie emelie emelie emelie emelie emelie emlelie emelie

idag fyttar hon åker hon på semester, först en tur till stockholm och fina gamla sollentuna och sen vidare bort mot frankrike och det är liksom så att jag kommer sakna henne så himla himla himla mycket
 
tänk va, vad glad jag är att hon kom förbi och bodde här en sväng (mer värt än alla klarade tentor och bokmässor ihop)
 

då tar jag cykeln mot vallokalen!!

 
höll nästan på att glömma, så djupt försjunken i epilogen på Garp och hans värld som jag nu va (som förövrigt är en helt fantastisk bok). Men hej hej hej, idag är det ju valdag! Iväg med er nu!
 
 
 

"varje gång vi skrattar är det som någon slags magi, o det friar sånna krafter att det smittar dom bredvid, att glädjen den kan flyga är ju konstigt eller hur, så varför hålla denna fågel inlåst i en bur"

 
hade tänkt komma hem och laga ett jättelass med pannkakor, så kommer jag hem till sur mjölk
och genast förstår ni känns träningsvärken i ryggen, känns håret fett, känns det jättesvårt med miniralkunskap
och vad mörkt det blir snabbt va? det bara slocknar och så måste jag tända lampan (och det gör jag inte, så jag sitter i mörkret och det är mörkt)
det är stökigt, men det är tråkigt att städa, jag är hungrig med det är jobbigt att laga mat
 
äter lite youghurt - läser att det innehåller anal sekret från bäver
muslin tar slut
 
men i övrigt: bra dag, bra dagar
lyssnar på timbuktu - Stor nog och blir jag glad igen
igår köpte jag en vinterkappa på secondhand som christian säger luktar gammal rökande dam, funderar på om lukten försvinner om jag proppar in den i frysen över helgen? 
 
 

RSS 2.0