När moderaten är sjuk är sossen kaffesugen

Idag har vi pratat om kvittningsrätten i riksdagen.



M  y  s



Han har ett sätt




Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob Jakob. Hellman.



Kanske var det lite väl längesen...




Kom precis hem och har fått en liten broschyr från Svenska kyrkan Sollentuna. Dom välkomnar mig dit, berättar att det finns fem kyrkor i komunen och att gudtjänst firas på söndagar i de flesta av dem. Men inte bara det, under veckorna möts många människor i olika åldrar till barn och ungdomsverksamhet, körsång, bibelverksamhet, kristen undervisning, föredrag och diskussioner. Det finns en tidning som heter kyrkporten och...
VEM addreserade denna lilla broshyr till mig? Suuus? Nä.

(det komiska är att jag bott i kyrkan de senaste fem åren, jag är ju praktiskt tagen Anställd av dem, hohoh)

Men varför klaga, kommer jag till Café Blå bjuder dem mig på en kopp kaffe. Fest!


Nåt som inte hade lösningar i kanten


"Jag ser den gräddgula färgen den moderna men diskreta
En helhet för det enkla bara fälla upp och skruva
Men ändå alltid nåt som ville jaga och förvirra
Nåt som inte var Ikea nåt som inte hade lösningen
i kanten"


Och med dem orden säger jag godnatt genom självaste Lars Winnerbäck. Off to bed för Frida.

Sista sommarlovsdagen


Ja, jag vet. Jag har bara haft en vecka ledig i sommar, men på något sätt har det ju ändå varit uppehåll från plugg. Men imorgon börjar det igen, lite, inte alls som förra året och inte alls som något tidigare år, och är det inte bra kan jag ju hoppa av. Men det börjar. Har tillochmed insett att jag är lite nervös för aulamöte och allt. Okända människor (men louise och mats kanske dyker upp?). Att göra det man vill. Att utvecklas.
Victor skrålar på The more you ignore me the closer I get en trappa ner och jag lyssnar på Söndermarken. Fattiga riddare till frukost vid klockan ett. Och inga planer för hela dagen. Sista sommarlovsdagen tickar långsamt och härligt fram.

(igår träffade jag max tigern, dessutom).


soak up the sun

Två veckor i Egypten. Simmat med delfiner. Klättrat inuti pyramider och gravar. Badat i poolen med pyramiderna som utsikt. Dykt och hälsat på en massa muränor. Sprungit runt på marknader och bazarer. Och tossigt mycket mer. Helt underbart faktiskt. Här är fyra små bilder av äventyret.

Nilen
Pyramiderna
Delfinsnorkling
Ökenrally...

EN RAY BANS RESA...




... med så mycket sol att man ibland fick använda dubbla solglasögon



...där vi svettades på bussar ön runt



... där vi fick chilla med Pythagoras


... och få pojkdrömmar uppfyllda


En liten inblick i en resa med hundratals bilder, skratt, vilsegåendem , utomhusbio, stenstränder, smala gränder, tzatsiki, gyros, vinmuseumsbesök, pythagoras, bussresor, vindruvoritaket och en massa getter

// V och

Terminsstart 2011


Stanna upp, blunda, ta ett djupt andetag, öppna ögonen igen. Undefär så fort försvann hela veckan och tillbaka är jag, hemma i Sverige igen - lite brunare, lite piggare, lite gladare. Så pass pigg att jag börjat ta tag i allt de där jag skjutit upp och skjutit upp och vääntat med, en hel sommar (andas tre andetag och du vet hur fort hela sommaren bara försvann).
Kalendern är framme och alla viktiga sidor uppe - facebook, gröna lunds konsertsida, södertörns högskola, hotmail, gmail, och qmail. NU ska hösten planeras! (glöm inte andrum, fritid, skrivtid, pusstid, skrattid, prattid, sovtid).
Vad tar jag mig för egentligen? Det tog mig SJU år i grundskolan MINST innan jag klarade av NÅGORLUNDA att stå framför en klass eller bara räcka upp handen och nu ska jag PLUGGA retorik, det enda jag verkligen inte tyckte om som liten. Världen är konstig för jag ser verkligen fram emot kursen nu. Kan väl vara för att det bor lite jävlar anamma i själen på mig - men jag pluggar ju för min skull, inte för någon annans.

Greklandsbilder utlovas!


Så glömmer vi alla planer på way out west och åker way out south

VICTOR OCH FRIDA TILL GREKLAND!

Egyptsien

Det ligger saker i hela rummet och jag har ingen aning om någonting. Men imorgon, ja imorgon smäller det, för då bär det av till faraoernas land.

TAAAAGGA

utövar konsten att sova i ett dygn

... svårt att blogga då ju


När man själv inte är på läger...


...kan man ju roa sig med att läsa läsa läsa böcker om just kanske läger, sommarhem och sånt. Just nu Peter Pohls Klara papper är ett måste. Fortsättning på Regnbågen har bara åtta färger, vi kallar honom Anna och alla de där tegelstenarna  som jag var kär i för så många år sen - var på bibblan och insåg att herreminge det finns ju två böcker till!
Sträckläsning är underbart - speciellt när man har lediga förmiddagar och halva boken kvar.
Men augustikvällar är tomma utan konfirmander.



RSS 2.0