Mitt blod var grönt!

Fridas fina ord

Då Cissiliten varit alldels för sjuk för att följa med och då jag är superintelligent övertygade jag Frida att hon ville följa med till Blodcentralen på DS. Precis med lite tur fick jag min arm dränerad och Frida fick sitta med en söt liten dam och prata. Mina blodspengar fick gå till barncancerfonden för jag förstår inte det där hela med att man ska få ett glas eller något annat för att man räddar människor liv med sitt friska blod. Det känns så ogint att kräva materiella saker. Man är ju där för att man vill göra en god gärning, så varför inte göra helt besöket till en god gärning genom att donera den lilla premie man får till att se till att inte vart fjärde barn sjukt i cancer inte ska behöva dör. Det är i alla fall min åsikt.


Kommentarer
Postat av: hanana

å andra sidan kanske vissa behöver belöna sig själva om de verkligen inte tycker det är speciellt kul att ge blod.. ;)? då associerar man ju besöket med något direkt positivt (plus känslan av att ha hjälpt till genom att ge blod) och chansen är större att man kommer tillbaka :D

2010-02-18 @ 23:23:59
Postat av: Cissi

Cammo är vår alldeles egen lilla barmhärtiga samarier <3

2010-02-19 @ 09:23:12
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, och nu hände nåt fett weird, det gick jättebra att kommentera på fridas inlägg men för att kommentera på cammos krävdes nån sorts identifikation.. hmm... :P

2010-02-19 @ 09:25:06
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0