Alakazam!

Nu ger jag upp på att plugga historia. Jag tänker leva i illusionen att det enbart går ut på att man låter säker. Dessutom, The wonderful Wizard of Oz har inte fel:

Where I'm from, we believe all sorts of
things that aren't true. We call it - "history."

A man's called a traitor - or liberator
A rich man's a thief - or philanthropist
Is one a crusader - or ruthless invader?
It's all in which label
Is able to persist
There are precious few at ease
With moral ambiguities
So we act as though they don't exist

Här nedan ser ni ett antal ord som jag stötte på när jag pluggade. De blir spännande när man tänker på dem.

Peninsula
Inquisition
Voyages
Vessels
Currency
buccaneering period
upheaval
polymaths
likewise
sphere
forgiveness
crumbling
again
Swiss
designation


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, asså när du dör så MÅSTE du donera din hjärna till forskning!!!!

2009-11-09 @ 21:40:31
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/
Postat av: Max

Underbart Oz-citat.



Och ord är kuliga att vrida och vända på... får jag lägga till några?



Segue

Anomaly

Indubitably



Så kul har jag att jag funderar på dem tillräckligt ofta för att kunna dra fram dem bara sådär. Häpp.

2009-11-09 @ 22:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0