Music of the night?

Jag insåg att imorgon är det blåskvintett. Jag ≠ blåskvintett. Det finns vissa tillfällen när jag borde inse att enda anledningen jag musicerar är för at jag är envis som en gnu (och inte för att jag har talang för jag är nog en av de mest omusikaliska människor världen skådat). Jag tittade precis på noterna och ja, jag har inga problem att läsa dem för 1) de är enkla noter 2) alla noter sitter i fingrarna. Problemet är att jag är totalt inkompetent när det kommer till rytmer. Jag kan titta på ett notpapper och fatta att de punkterade är lite lägre än de icke-punkterad o.s.v. men inte en chans att jag kan utöva rytmerna i praktiken. Detta betyder att imorgon kommer ett nytt blodbad att ske när Margareta inser hur ickemusikalisk jag är och Frida kommer skämmas så mycket att blodbad är enda vägen ut. Dock så har Daniel en gång sagt att han behöver mig (videobevis) så han lär stå på min sida. Tursamt kanske jag kan skylla på att kursprovet gjort mig mosig…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0