It's no stopping us now cause tonight we're glorious

Det finns en del som är rätt skeptiska till Earth hour som var i lördags. Argument: Världens ledare kommer inte att börja bry sig även fast en 1/6 av världens befolkning visar att de gör.
   Jag kan tro att det ligger en del sanning i detta. Jag tror inte alla världens ledare vaknade i söndags och tänkte ”oj, jösses. Till och med the Strip i Las Vegas släcktes. Vi borde göra något.” Men jag tror ändå att vissa frågor tar tid och man måste visa sitt stöd utåt under en längre period. Kvinnors rösträtt, svartas diskriminering i samhället och HBT-frågor har varit sådana processer genom historien.
   Earth Hour handlar inte om att spara energi i en timme (det gör vi genom att åka kollektivt, reducera vår köttkonsumtion och återvinna våra sopor) utan för att visa den vilja man har att förändra världens nuvarande och framtida läge.
Jag vet att om jag personligen ska leva ett liv som jag inte kan påverka eller till om med dö på grund av klimatförändringarna vill jag göra det med vetskapen om att jag i alla fall försökte hindra det från att ske. Försökte du?




Kungsan

Piff och Puff på klimatäventyr

Flashbacks till Köpenhamn

Pulling the plug

Alternativ belysning

Den här bilden är till dig Frida

(nästa år vill jag göra som i Sydafrika och spela fotboll med självlysande bollar. Frågan är bara hur vi ska skapa dem klimatsmart...)


Kommentarer
Postat av: Cissi

varför ser jag ut som en överviktig hamster?

2010-03-29 @ 18:08:09
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/
Postat av: F

Ja, alltså, jag hade ju den där låten på hjärnan HELA matteprovet bara för att vi nämnde den.

Han ser lite deppad ut där på pallen, måste vara för ja inte va där :o



(ja vill va med i sydafrika!!)

2010-03-29 @ 18:29:31
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0