Jag har ätit sniglar











Och det smakade gott! Om det var för att de var dränkta i vitlökssmörsgoja eller för själva snigeln är ett mysterium, dock helt klart värt och jag åt upp alla sex. Påminde om musslor. Var lite krångligt att äta, de ville liksom inte komma ut ur skalen och det fick mig att känna mig lite speciell. Snigel känns inte som något man äter, speciellt inte dem som kryper omkring i trädgården. Men det är alltså precis det som fransmännen gör?
Älskar att det till och med finns ett äta sniglar bestick med tillhörande fat. Något som saknas i svenska prylaffärer!!

Kommentarer
Postat av: Kes

Det där får du poäng för!!

2010-03-07 @ 21:06:43
URL: http://edsvikenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0