snabbvisit till somna i soffantiden




Lägger ifrån sig boken (utrensning sofi oksanen) för att tänka lite på vad man läst. Jag ska bara ligga här en stund. Ska bara provblunda lite. Från våningen ovanför spelas bye bye miss amarican paj. Trivsamt (otippat). Kryper bara in under täcket för att värma upp fötterna lite. Provblundar igen.

Och så slår man upp ögonen och det är bäcksvart ute. Helvete! Men samtidigt ganska skön känsla i kroppen. Nyvaken på kvällen. Missat middagen i köket. Äter mackor och varm choklad. Jag bor ensam, jag gör som jag vill. Sofias brev har kommit fram. Ihi. Och jag är inte alls sådär överstressad som jag brukar vara när jag vaknar så här (är gymnasiet verkligen till för att få hela ungdomen att gå in i väggen?).


Kommentarer
Postat av: Y

juste låt den spelade jag rätt ofta i min ungdom.

2010-10-18 @ 19:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0