det är bara två dagar kvar till den femtonde april


Sitta och stirra och läsa och klia sig i huvudet. Fundera, tänka och föreställa sig. Kan jag se mig själv med näsan i en sån bok? Beräkna avstånd och restid och välja heltid eller deltid. Hur mycket tid ska man ha över till annat (läs: jobba, skriva, ta körkort)? Viska ordet framtid. I framtiden... ska jag... Visitkortsvyer. Frida Winbom - arkeolog? Nej, inte i höst i alla fall. Frida Winbom - litteraturvetare? hm, kanske... Frida Winbom - miljöexpert? Kan va något. Sen har man tänkt för länge och studera.nu har bestämt att logga ut en utan att spara någonting. Börja om.
Sitta och stirra och läsa och klia sig i huvudet. Vad var det jag valde precis? Har jag glömt något viktigt nu?
Sen: sortera-knappen. Sen: gå vidare-kappen. Sist: skicka anmälan.
Andas ut. Det är en dag kvar att ångra sig på.

Just nu ligger Retorik A med inriktning genus och maktkritik på Södertörns Högskola övert på listan. Sen får vi se vad som händer. Wiho! Jag har tagit tag i min framtid!


Kommentarer
Postat av: Ralf

Wohooo, fan va bra du är! :D

2011-04-13 @ 22:43:18
URL: http://ozzilda.blogg.se/
Postat av: F

tack! och åh, jag vet! ;)

2011-04-13 @ 23:05:43
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Y

spännande, du och syrran kanske hamnar på samma plugg igen =O

2011-04-14 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0