"När jag var liten var det Selma Lagerlöf på tjugan och den där kungen Gustav Vasa på tusenlappen"





Tänk när den meningen hamnar i munnen första gången. Tänk att Ingemar Bergman är den som ska vara på vår nya tvåhundralapp och att inte nog med det tänk att få se en liten bild på Astrid Lindgren varje gång man handlar för en tjuga.
Taube hamnar på femtilappen. Birgit Nilsson på femhundringen och Greta Garbo på hunkan. Får mig dessutom att känna att jag behöver kolla upp Dan Hammarskjöld lite och vad han sysslar med - även om jag inte brukar röra mig med sånna lappar som han kommer att placeras på.
Bye bye Jenny Lind och Carl von Linne och kung Karl och herr Polhem med för den delen. Nya tider är på gång...


Kommentarer
Postat av: Carita

du kan få vara på alla tjugolappar jag använder i fortsättningen. ditritad bredvid astrid lindgren. du är så fin så frida.

2011-04-06 @ 23:41:11
URL: http://carita.blogg.se/
Postat av: Y

Dag Hammarskjöld var FN:s andra generalsekreterare och omkom i Kongo 1961. En svensk internationell världskändis.

2011-04-07 @ 09:29:28
Postat av: F

haha, aw carita då! :) nu blir jag rörd.



och mom, hade några aningar om att det rörde sig om något sånt, men googlande det för klarhet. Känns rätt bra att veta faktiskt.

2011-04-07 @ 20:37:03
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Y

you are a clever girl, keep up the good work!

2011-04-08 @ 00:24:48
Postat av: Karin

Frida, daarling! So. Jag eh, du vet, googlade på mitt eget namn (...) och kom till denna blogg (hm, du nämnde mig någon gång hehe). Jag vet att jag har bläddrat igenom den här förut men det var ett bra tag sen och jag ser att den har fått en helt ny look! Wow! Läste det här inlägget om lapparna och fick mig ett gott skratt, och jag har känt mig lite nere idag, så tack! Du kan ge dig på att jag kommer lägga till Landet Långt Bort (Farfaraway?) som en av de nu exakt fem bloggar jag kikar in på några gånger per dag.

Och nu, tillbaka till creepande på mig själv, det är ju kul! :)

2011-04-12 @ 04:50:15
URL: http://kariniowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0