Varför heter det mozartkulor och andra funderingar


Så sitter jag med datorn framför mig igen. Det är påskafton och nästan hela familjen är samlad, fast på olika håll, men ändå under samma tak. Blinkar tröttheten ur ögonen och funderar på midnattsmässan och hur vaken man borde vara för att ens överväga att gå dit. Kanske morgonmässa imorgon istället?

En sak har jag tänkt på, så fort jag sätter mig för att blogga faller något slags nostalgihumör över mig. "Ååå, förra året när C frågade om hon fick hänga med C och mig till sollentuna kyrka lite helt plötsligt", "ååå, vi firade skärtorsdagen klädda i rosa", "ååå, vad gjorde jag mer?". Ja, nu när jag är igång så kan jag ju meddela att det är ett år sen historiens mest awesome helgläger spenderades på drakudden. Det stora röda, lilla orangea och allt det där.

Men. Nuet då? Om jag låtsas att det är år 2012 kan jag blicka tillbaka på den här veckan istället. Skriva "ååå, tänk att äta pizza på en parkbänk med hela stockholm som utsikt", "ååå, det var när C&O precis flyttat till eget", "ååå, Cicci rensade sin garderob" och "ååå, vi firade E i hagaparken, grillade med engångsgrillar och sjöng för fulla halsar".

Men. Det är bara 2011. Jag är där nu. Jag är tillbaka i tiden och kan fylla den med fler minnen, 
n u  p å  e n  g å n g !


Glad påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0