låttexter







Den här veckan handlar det om låtskrivande. Även om det tyvärr inte lett till något jag tror kan slå världen över eller vad man nu ska göra med sina texter, så har det i alla fall fått mig att lyssna ännu mer på andra låttexter. Vilket kan låta extremt eftersom jag nog redan tänker mig som en liten textfarcist.
Idag har jag hur som helt gjort en musikalsik upptäkt, ett band som heter Pulp. Well, det kanske är lite elakt att locka er att lyssna just på den här låten som första låt om ni nu aldrig hört dem förut. Men texten fick mig i alla fall att slappna av lite i det här låttext-hetsen jag lever i.
Annars spelas deras Disco 2000 på högsta volym här hos mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0