finns det en maxgräns på kramar?





Fick någongång höra av, kan det ha varit min syster, att man behövde fem kramar om dagen för att må bra. Minns att jag direkt blev orolig och började undersöka hur många kramar jag fick egentligen, började leva safe och proppsa på mina vänner att man kramar när man ses och när man skiljs och resten fick jag lösa in hos mamma och pappa. Fem små kramar, fem stora. Fem. Varför just fem? Varför räkna kramar. Varför betyder det så mycket att få hålla om någon och bli omhållen? Hamnade på oranstående youtubeklipp och blev alldeles rörd av att se dem kramas där uppe på bilden och ville väl framförallt ge en eloge till Maria och hennes vänner som dragit igång det i Stockholm och uppmuntra, uppskatta kramandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0