k ringer

 
precis innan vi ska lägga på frågar hon mig vad som är det bästa med göteborg och jag blir tyst. spärrar upp ögonen på min sida luren och det är som att hela göteborgstiden svischar förbi inne i huvudet på mig.
bäst?
det är lätt att komma på sånt som finns bättre nån annanstans. också lätt att komma på allt det där som är bra. det svischar förbi nya vänner, det far fram en utsikt från skansen kronan, ett samtal med e om hur mycket vi älskar stan. alla sena nätter, alla cafébesök, att bo nära m och kollektivkvällar.
men hasar ner i sängen lite och så trillar det ur mig, att bäst av allt är nog banne mig utbildningen. att faktiskt kunna få trilla in på en föreläsning och vilja höra allt allt allt.
att slippa förklara om och om igen varför, att nästan va medel, alla vegetariska matlådor. det är skönt att bli förstådd, skönt att känna att det kanske kan göra världen bättre.
så ja, utbildningen och allt som kommer med den.
 
 
 
sen formulerade jag mig väl inte riktigt så. vet faktiskt knappt vad jag sa där i luren. men frågan fastnade och följde med till tåget i morse och höll mig på gott humör. fick mig att lämna bubblan en stund.
det är bra att kunna lämna bubblor och sen inse att man vill tillbaks in i dem,
det tycker jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: k

<3
du bubblade mig igår också, mest för att allt kändes lite lättare :)

2012-12-14 @ 11:07:51
URL: http://thatsbs.blogg.se
Postat av: Y

roligt. ses snart!

2012-12-14 @ 11:24:44
Postat av: stini

När det blir nytt år & allt som är framför nu är bakom & nyttårhysterin liksom gått över i samma känsla som året innan då ska jag ta mig ner till dig igen!!!!!! IT'S A NYÅRSLÖFTE <3

2012-12-14 @ 13:48:22
URL: http://pancakeheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0