lite av det som varit ledighet

 
mamma steker något i köket, kom hit lite spontant efter dagens fotoäventyr. har precis bokat tågbiljetter till nyköpingsstaden och är hopptossig i magen. har kramat ted och hanna farväl och karin välkommen hem. har skålat lite med emma, linus och kalle. dansat till pulp fiktion låten. legat däckad under ett täcke en hel dag.
 
går nu baklänges i tiden.
 
såg klart säsong två (vilken? ah buffy såklart) for på segeltur med systeryster och lättövertalad far. brände magen och fick sol på huden, badade, skrattade, återupplevde skräcken att sitta längst fram i båten i vågen, den stora. åhåhhåå. fia med knuff i miniformat i mörkret.
 
det var den där festivalen också. den med fui och shoo. tältliv och musik. med mullvader och kycklingar. varmt och kallt. längst fram och längst bak. pannkakor och smålandsrulle. kupolen och toakö. tomtar och prins ali.
den där festivalen när jag kände någon på varje camp. utspritt, nååja. det var ghana och husvagn och dusch i hink. det var "var är johan?" "han ligger nog och sovet mitt i tältet" "ey, han ligger och sover mitt i tältet!"
känsloprat och att stå så där väldigt nära herr krunegård. godis och annat gott.
 
nu är maten snart klar. jag har lyckats bränna mina vegobiffar och majskolvarna har tagit deras plats. lite söndagsmiddag. har jag nämnt att datorn min är stendöd? samtliga bilder uteblir därefter. tyvärr. stackars lilla datorsjäl.

Kommentarer
Postat av: Y

stackars dator...

2012-07-08 @ 23:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0