låter a-brunnarna stå för andrum, och blir lite lugnare så, andas lite djupare så

 
det lyser små ljuslyktor här i vardagsrummet och ute smattrar regnet. mina ben gör ont. mina armar kämpar för at orka trycka på alla de små tangenterna. systra mi sa nyss godnatt och i bagageluckan ligger en stor resväska packad.
imorgon åker vi. imorgon åker jag.
- konfirmationsläger??? säger så många och tittar lite så där med rynkade ögonbryn.
- jo, säger jag. det är det bästa som finns.
lite för det där att det faktiskt känns som jag gör något viktigt. något som kan betyda något, länge, inte bara för mig.
och så lukar augustinatten läger också, blir liksom lite trasig om jag skulle vara på annat håll en sommar till.
 
tillbaka om två veckor, lite helare, ännu tröttare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0