om sånt som inte borde behöva finnas

 
satt och åt middag en kväll i slutet av juli. minns att vi kom in på genus - kanske för att jag sa nått plumpt, fick ur mig ett "hen" eller berättade att jag bodde med två genusvetare och minns att du sa att du av princip ansåg att feminismn var onödigt eftersom det borde vara så självklart, det där med jämställdhet, att det för dig kändes fånigt att hålla på att tjafsa om.
jag kan höra dig säga det ibland när jag tänker på denna sommar, fastna där och spola fram och tillbaka
det låg något i vad du sa, tyckte jag
 
det finns många sånna organisationer, det finns svenska freds, det finns naturskyddsförening, det finns djurens rätt och världens barn och ni vet, listan är lång
men inte är det väl kämparna som inte borde behöva finnas?
 
i Brasse latjolajbanlåda inte är det aktivisten, kämpen eller idealisten som ska bort utan förtryckaren?
 
(det är oktober nu, det tog mig nästan på dagen, tre månader att klura ut)

Kommentarer
Postat av: Ralf

Amen to that!

2012-10-30 @ 19:47:51
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0