vi blundar och räknar medan nyckeln göms, någon sväljer den och drar ett blixtlås för sin mun, ops var det den som ledde till din koncentration

 
ibland undrar jag om jag kanske bara leker. om allt är kanske bara hittepå
idag bland papper och powerpoints och regeringsskrivelser
sen i hans armar
och så de sena kvällarna författande
 
när en var liten visste vi om det, vi sa "nu leker vi peter och chefen" så var jag underordnad ett tag. Vi lekte "greven" och "snato bää". Ekorrar och radiokanal, och när och fjärran.
vi byggde egna kojor, bodde ihop och blev utkastade när någon annan tog över platsen.
 
hur vet jag att författare, miljövetare och alla de där andra drömmarna inte också bara är en lek?
skulle det bli bättre om jag bestämde att en lek är precis vad det är?
- student pax för att vara stundent! har jag ropat i år och bara det där med nya lekkamrater är ju kul, en hel stad
 
visserligen har vi lämnat monopolpengarna i kartongen
men vad är det som gör pengarna i plånkan är så seriösa?
ska de verkligen få styra oss?

Kommentarer
Postat av: Y

ja, vad vet man egentligen? Inte mycket, men kanske tillräckligt för att överleva.
Jag tycker att vi skyller på Luther som påverkar vår inställning till livet i allafall i den sk västvärlden än idag.

2012-10-11 @ 08:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0