tittade på agenda

 
av någon anledning blir det mycket kanal två om jag slår på tv:n. om det betyder att jag håller på att förvandlas till tant eller kulturtant eller allmänt vetgirig kan vi ta i nått senare inlägg. nyss såg jag alltså på agenda, tänkte det kunde vara bra att checka upp lite vad som händer. åt min lilla middag. kollade, suckade lite. rysslands försvar, svensk ekonomi och så syrien.
 
och mitt i syrienreportaget, mitt i men vad ska man göra då?-sucken, börjar jag plötsligt gråta. Alltså inte blanka ögon utan som ett hulkmonster som attackerar innifrån börjar jag böla, grina, hulka.
och de säger inget jag inte hört förut.
 
men tårarna tar slut. likaså gör reportaget. de börjar prata om lässvårigheter i skolan istället, och det är hemskt det med, på ett annat sätt. och över syriska gränsen strömmar 5000 människor jagade iväg från sitt hemland varje dygn
och i mitt hemland fortsätter sverige demokraterna växa och jag förstår inte, förstår inte, var vi inte har plats
 
när blev sjärterummet viktigare än hjärterummet?
 
jag blir så arg av att skriva sånt här. det liksom hoppar sig i fingrarna att de nästan inte kan trycka rätt.
lägg till veckans uppmärksammande av män som näthatar kvinnor och jag är uppe och slåss, ute och springer av ilskan och krossas av vad tusan det finns för människor
 
vad kan jag göra?
 
 

Kommentarer
Postat av: Y

jag antar att de övriga politiska partierna måste börja debattera med SD och inte ignorera dem som luft. Då kanske folk i gemen upptäcker vad de står för.
Sen måste vi i Sverige fortfarande ta emot flyktingar

2013-02-11 @ 10:41:02
Postat av: Ralf

Det här var ett väldigt fint inlägg tycker jag. Och sorgligt. Och sådär hopplöst som man kan känna sig ibland.
<3

2013-02-17 @ 14:53:44
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0