det får bli såhär jag säger det: cyklen som brosh - åkte med hem, nycklen hittade ner i lådan igen

 
det känns inte som att det var speciellt längesen, jag vaknade bakis och dann efter en tentafest i kemi, solen sken och jag snabbstädade på alla de där ställena jag ändå inte hunnit städa på, innan jag kastade mig på buss 17 in mot stan
- skämtade via sms om att jag gått och blivit hetsig (det finns alltid en liten sanning i de roligaste skämten).
 
och så längst bort på nils ericsson terminalen efter att ha sprungit in i J och A, så var du där, men världens största väska och ryggsäckar gånger två och allt ni vet. ett leende och nyfärgat hår
 
det känns däremot som att det var HIMLA längesen som sängarna mina stod jämte varandra i megaversionen. det känns som det va längesen jag lite tafatt pekade, sa "här är toan" "här är köket dårå", som vi gick den där promenaden ner mot tjärnen och jag gick mest vilse
 
en månad säger vi, men så här i slutändan så blev det väl lite mer och jag tänker inte klaga en sekund över det.
en månad av gissa vad som lagats när en kommer hem, av håkan-friskis-pass, av jamenvatusanskaviätarå, fredagskvitto? torsdagskvitto? av lite skrivarinspiration. en månad av att ligga vaken lite extra länge och somna med ett stort fett leende på läpparna
och jag får väl ursäkta att jag kanske varit och klättrat lite länge, inte tvingat med dig alla gånger jag farit på galej, och för att jag inte orkade sova med bettskenan varje natt (du vet).
 
men lite av staden har vi sett ihop ändå, lite feministmys, lite andra lång, röda sten, en skivsignering och vegetarisk restaurang nån gång, max en annan, oftast linssoppa hemma och någon att krama sönder i kylan medan bussen inte ville komma
och buffy och skavlan och upp till kamp.
 
sol genom fönstret
idiothumor
och tusen nya smeknamn
 
välkommen tillbaka Lö-Chäs, när du än vill, det har varit himla fint att ha dig här

Kommentarer
Postat av: Ralf

Nämen åh så fint :) Man blir ju nästan lite avis att man inte varit med på en endaste liten ynka av era goa stunder... Kram på er båda!

2013-05-02 @ 19:27:18
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: Ralf igen

"Kram på er båda"? Vem under 60 år säger så? Jag tydligen. Hm! Man lär sig nåt nytt varje dag!

2013-05-02 @ 19:28:16
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: L

Sitter här och skrattar och saknar på samma gång. Helt fantastiskt! Kyzz och kram, Fräjdoläjn
min praläjn.

2013-05-04 @ 19:54:19
Postat av: L

Ralf, jag sänder tillbaks en kram å mina vägnar över intranätet. Och med det sagt, behöver du troligtvis inte känna dig ensam om att vara en 60+ are. (:

2013-05-04 @ 19:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0