får reda på att jag måste flytta ut

 
 
 
i facebooks chattruta står det pötsligt "jag har bestäm mig för att flytta tillbax, kan tyvärr inte förlänga ditt kontrakt" och jag sitter i den förbannade klippansoffan - en del av andrahandsmöblemanget - och låter luften gå ur mig, får panik, blir ledsen, och sen liksom, jaha, jahapp, jomenokejdå.
tittar på burktv:n, på den attackerande dvdn, på min gigantiska sängalkov och på mattan som har fler av mina hårstån än jag har på huvudet, hur jag än dammsuger. Och det är tur att solen gått ner och inte lyser in genom fönstret så som den bara kan göra i den här lägenheten, det är tur att det är mörkt och januarikväll, tur att jag inte riktigt städat och hela månaden suckat över hur långt det är att åka hela vägen till botan.
 
kära lägenheten - jag kommer sakna dig, kommer sakna innegården, närheten till sjön, planlösningen, värmen på toaletten, utrymmet, fönsterna, fjärilarna på väggen.
kära lägenheten - du min första egna - jag kommer sakna allt som hittats på inom dina väggar - men tills dess - jisses vilken vår vi ska ha du och jag (och alla jag känner). 
kära vår...
 

Kommentarer
Postat av: Ralf

Näääe :( Vad tråkigt! Hoppas du hittar nån annan!

2014-01-29 @ 19:35:45
Postat av: Y

du kanske hittar nåt ännu bättre som ännu mer kan bli som din

2014-01-30 @ 14:06:31
Postat av: C

<3

2014-02-07 @ 17:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0