har alltid haft en förmåga att spara på mig (hittat i utkast)

 
vi pratar om dumpsterdivning, det är ett ständigt ämne som ofta kommer upp
 
det är balkongrenovering på gång och när alla andra går ut och slänger går jag och samlar, in
plockar på mig konstiga saker, en stor ful lergryta med sprickor i, ett tvättställ som saknar en lina (och en matta, en skål att ha nycklar i, lerkrukor, vinterskor)
 
det är ny terminstart och jag plockar på mig massor med konstigheter, allt från nya hej och hallå
till nya att hej och hallå:a på
släng inte bort det
 
vi pratar om dumpsterdiving, det handlar ju om mat först och främst
pratar om matsvinn och om höga stängsel vi gråter och skrattar åt det, suckar
köper en tomat som inte är pefekt, blir bjudna på den ekologiska svampen för dom i lådan såg så fula ut
och det är väl bätte än att det slängs
 
så förbannat mycket bättre
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0