Tagit ledigt från arbetslösheten

 
Jag har semester nu. Dubbelsemester. Skidsemester. Såhär va, både jag och Ch kommer från familjer som älskar att åka skidor. Det kan vara så att jag, innan i lördags, inte hade stått på ett par på typ nio-tio år, men det är ju mest för att saker har kommit emellan i en härlig kombination med att vara student med lite begränsade tillgångar. Förra året hade jag ju praktik den här perioden på året. Så då gick det ju inte, året innan en massa tentor, osv. I år har jag i allafall tiden. Och bara därför har det blivit så att pappa gick och vann att få låna jobbets lägenhet i Åre veckan innan Cs familj bestäm sig för att åka ner till Corvara i Dolomiterna och helt plötsligt hade jag sagt ja till båda (japps utan att ha åkt på i alla fall nio år!). 
 
Kom hem från Åre igår och är så lycklig att jag ska åka iväg och åka skidor ännu mera. Supernyfiken på att åka skidor i ITALIEN och känner att kroppen kommer må så bra av att köras slut på fullständigt i benen och försöka att inte tänka på jobbsökningar från studen vi kommer fram.
Här kommer en bildbomb från Åre.
 
 
C och jag kom upp med nattåget på lördag morgon, då strålade solen och allt var så himla himla vackert.
 
 
Sån magisk känsla att susa ner för backarna i sånt här väder.
 
 
Christian himself.
 
 
På lördagskvällen kom pappa, Jenny och Jocke upp. Här sitter vi i sadelliften.
 
 
Mitt resesällskap, inspiration, guider och peppare i backen.
 
 
Nästan uppe på toppen av åreskutan åt jag en veganpizza, good stuff.
 
 
Pappa och också den människa som sett till att jag kan åka.
 
 
Vädret blev "lite dimmigt" och lite "båsigt". På måndagen var i stort sett bara två liftar öppna...
 
 
Tisdagen var i allafall torrare och solen skymtades borta på sjön!
 
 
Dom här två alltså. Ser dem i början och i slutet av backen!
 
 
Det jag sörsöker säga: En helt fantastisk resa!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul från din skidlärare nr 2 i de gröna/blåa backarna =)

Svar: Mamma? <3
None None

2016-03-23 @ 22:36:41
Postat av: Ylva

oj inte meningen att vara anonym

2016-04-21 @ 22:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0