är julen stulen?

Här sitter jag och identifierar mig med Grinchen. Snuva, hosta, huvudvärk, axelvärk, mensvärk, ryggvärk. (hur många sorters värk kan man lida av) Halkade när vi gick ut mer än en gång och snö har fastnat i byxorna hela vägen upp till typ vaden. Julkänslostatusen: nada. Zip. The big goose egg. Och imorgon vill jag ha på mig mjukisbyxor, tjocktröja. Vara osminkad med smutsigt hår.


Nu är ändå mitt mål att motverka detta state of being. Spela lite julflöjt. Jaga fram en ipren. Baka pepparkakor till granen. Julpynta hos farmorochfarfar. Äta en clementin. Hitta kläder inför imorgon.

(allt handlar egentingen om attityden)



Men jag upplyser er – saknas alla era juldekorationer imorgon så vet ni nog vem ni ska skylla på.

 (men det känns redan lite bättre)


Kommentarer
Postat av: F

aw. Camms. Jag funderar på en sak som kan fixa julstämning.. ska du till kyrkan imorn? ^^

2009-12-23 @ 15:11:45
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Mamma

"I am your mother - I have to love you"

2009-12-23 @ 17:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0