Tänk vad åren går

Jag är väldigt tacksam för digitalkameran. För jag har tittat igenom på vad jag gjort i år – och insett att man hinner mycket på ett år.

 

2009 har jag:



Förlovat mig (eller ja... den var en man... och han gick ner på knä och friade... och jag sa ja.... och han kallade mamma för svärmor...). Funnit en galen böna .Skådat när bordssången på åkerö gått sönder… Bevittnat hur Frida läser ”People” på mattelektionerna. Vågat misslyckas (och misslyckats med att misslyckas för enda sättet att misslyckas är att inte försöka). Insett att skidor inte riktigt är min grej. Varit på naturhistoriska i tre länder. Bakat elefantkakor. Haft kycklingar i håret. Fotat. Lärt mig allt om e-nummer. Spelat in en ”skräckfilm” på natten när konfirmanderna sov… Läst twilight…Fått kottar inrullade i håret…Sett kungsträdgården blomstra (men ingen hade hjärta att berätta för mig att jag redan då borde klippt av håret). Sett 15 000 människor knäböja i kungsträdgården. Studerar både fåglar och pojkars beteende. Hittat min drömplats att bo. Pussat en groda. Varit på musikaler. Varit med när mina närmsta fyllt arton (i person eller genom tanke).Tittat på SatC och tagit lärdom. Dansat. Allt möjligt. Tango. Salsa. NTdans. Funnit Håkan. Varit på lite läger. Klippt av mig allt hår. Typ. Gått rättvisemärkts ambassadörsutbildning. Dansat Jenka ner för en trappa.Börjat spela farmville...Varit i Köpenhamn för att visa att jag vill ha ett rättvist klimatavtal. Sett Desmond Tutu dansa. gjort vägarna osäkra

Och nästa år. Då blir det spännande


Kommentarer
Postat av: F

Åh, jag älskar det här! Och jag är med på bild tihihih. Känner mig nästan tvungen att kopiera dig rakt av och göra samma sak... 8)

2009-12-31 @ 13:17:38
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Och tänk...det enda jag kommer ihåg är att du tog körkort och det har du inte ens med....jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar vi kunde sparat om vi struntat i det....

2009-12-31 @ 13:58:33
Postat av: Rebecka

tack <3 ja, kopiera på om du tror att det hjälper dig :D kram

2010-01-03 @ 13:43:02
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack Cammo, du är mitt bästa och största fan :P :)

2010-01-03 @ 13:44:16
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0