Walking in a winter wonderland... eller driving...

Snö är mysigt.  Och väldigt roligt att köra i. under kontrollerade förhållanden. Eftersom jag inte kört i snö och gjorde i halkan i somras så tog pappa med mig ut på en liten övningskörningstur vilket innebar att vi testade alla saker som man borde ha testat såhär i snötider.  Bland annat stängde vi av anti-sladd systemet så fick jag gasa och köra igenom kurvor för att testa hur man gör för att inte köra av vägen när den slirar runt. Det var väldigt roligt faktiskt. Dock är jag glad att vi har anti-sladd system för även om kan jag få bukt på bilen innan man glider av så vill jag inte att det ska vara något jag behöver göra när jag är ute och kör själv i lite mer okontrollerade förhållanden. Den som kom på anti-sladdsystemet borde få något pris.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0