Z-dag = ZZzzzömn?

Jahapp, någon kom på att z-dag en fredag strax innan kul lät som en fin idé.
Någon annan kom på att Z-dagar skall utnyttjas och la ett svenska nationella prov där.
Så, alla ni lucky bastards som fått sova hela dagen kan ju hånskratta lite åt mig och resten av alla som läst svenska B sen period ett som var i skolan 8.20 med pennorna i högsta hugg.
Macka var inhandlad, lika så godis och uggletermosen var full med varm oboy. Svennis var där, kom ihåg texthäftet, hade med näsdukar ifall jag skulle behöva akut snyta mig. Ebba hade huvudvärkstabletter och Lina hade nässpray så vi var helt enkelt utrustade för alla möjliga sjuka scenarion.
Hade bara glömt en sak... mina glasögon.
Ni glasögonmänniskor där ute i världen vet alltså vad jag gick igenom. En uppsatts, ett texthäfte fullt med texter som det skulle refereras och citeras ifrån, en hel del huvudvärk.
Men annars, bortsett från det så gick det bra. Fick ihop mig text - skrev en krönika om pinsamma föräldrar för den som vill veta - och nu, nu kan jag bocka av allt vad nationella prov är för mig gymnasietid (eller vänta har man nationella i enelska b? jag antar det :/ ).
Talet gick asbra!

Nu sitter jag hemma och ska plugga fysik. Det går lagom seegt. Kan bero på att det känns som om hundra elefanter sitter på mitt huvud eller nått. Men ikväll blir det roligare. Irländarna kom igår kväll (se hint från Lucas gästbloggare) och nån gång sent ska jag få träffa dem. Nice!

Ha en bra helg people, näst sista helgen på höstterminen i gymnasiet ever!! (Hehe)

Kommentarer
Postat av: Skorpan den Ruskyge

det är lite roligt att j sitter så nära k på tangetbordet, k sitter nära L också, som upplagt för roliga situationer!



hoppas mackan smakade och att det gick bra även utan din ProvIva

2009-12-11 @ 15:34:31
Postat av: F

Provlva?



ops.. kul i jul.

Men vadå K och L? Det är något jag inte ser!

2009-12-11 @ 15:51:05
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Johan

Naih! Har ni Irländarna där?! Tuuuuffers! Hälsa från mig om du träffar dem igen!

2009-12-16 @ 03:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0