Förövrigt anser jag att Cammo är en fin tjej

Förra fredagen släppte Kent ett nytt album, om någon nu missat det.
Igår var det torsdag. På torsdagar så slutar jag tidigt. På torsdagar slutar Cammo tidigt.
Jag fick med henne till Record Hunter på St Eriksgatan.



Jag kan nog inte påstå att jag är så jätteinsatt i musikbranchen eller det där med skivor. Jag älskar skivor och om jag hade lite mindre begränsad ekonomi skulle mitt rum snart svämma över i små fina cd-fodral men nu är det inte så och Cammo bekännde att hon nog aldrig varit inne i en riktigt skivaffär förut.
Men där stog vi ändå och bläddrade lyckligt redan innan vi hittat trappan ner till undervåningen. Det är något speciellt det där, själva stämningen. Erkänner att jag brukar gå in på Bengans och bläddra i evigheter bara för att, vad än Fredik säger om överpriser och snobberier.



Men vi hade ett mål med att vi kom dit också. Kents skiva Röd. Och visst fanns den på plats. Väl framme vid kassan visade det sig att de tom hade limited edition version, en hel låda full med extra kent grejer. En vinyl, en bok med kentbilder, skivan hade extrafint kartongomslag och något bonus spår och ett usb-minne tror jag visst fanns med också. Mannen bakom kassan - som inte hade polisonger eller verkade pårökt - log uppmuntrande och då jag tillslut bestämt mig för att jag nog inte behövde den där boxen trots allt så påpka han att de också sålde afficher också. 150 spänn för en kentaffich?  Det är lockande när man står där på plats.
Hur om helst. Lyckat besök! Cammo fick sin Angelbox så jag tror inte hon klagar heller. Och jag kommer tillbaka snart, om inte annat för att jag är dum i huvudet och glömde mina vantar..!
Tackar för tipset.

Kommentarer
Postat av: C

åh, det var såååå mysigt!! <3

2009-11-13 @ 18:15:05
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

det där är typ fem minuter från mig, nu blir jag lite stött att ni inte kom och hälsade på ;) :P gör det nästa gång vettja! :D

kram

2009-11-13 @ 19:14:48
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/
Postat av: S/R

vilken låt är din favorit? jag gillar svarta linjer (:

2009-11-13 @ 20:41:19
Postat av: Y

Ofta sker det och många är de, vantarna på vift alltså

2009-11-14 @ 11:43:00
Postat av: F

R: Du får skulle på Camms, för jag vet faktiskt inte var du bor x) Nu vet jag u nästan å andra sidan :D

SR: Jag gillar Hjärta och Vals För Satan. Fast jag har liksom inte hunnit lyssna in dem så noggrant. Än. Fast den spelas så fort jag är i mitt rum ^^

Y: Japp! De ligger och väntar på mig har mannen bakom kassan i alla fall lovat :P

2009-11-14 @ 11:56:35
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0