Dom såg mig som någon annan och jag kände mig som det

I våras köpte jag fyra underbart blåa kaffekoppar på myrorna. Den ena tappade jag i golvet samma sekund om jag klev innanför dörren med dem. Men de kvarstående kopparna fyllde jag med tre väldigt fina vackra kaktusar. De var så gröna och puffiga. I slutet av augusti slokade den första kaktusen vilken lämnade mig med endas två fint fyllda koppar. Dessvärre har nummer två nu bestämt sig att bege sig till livet efter… Jag kan förstå att många har dödat en kaktus – men TVÅ. På typ två månader! Jag kommer få ha plastväxter när jag blir stor


den första att kasta in handduken

den andra att visa min brist på gröna fingrar

till denna står mitt hopp...




Kommentarer
Postat av: F

Aw. Man kan ha en garderobsblomma också, jag tror det är det jag har i mitt fönster :P

2009-11-05 @ 21:27:44
Postat av: Y

men du har ju en kaktus med F.

2009-11-05 @ 23:52:18
Postat av: C

tack och lov för det. Annars skulle jag vara kaktuslös om ett halvår :)

2009-11-06 @ 16:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0