Geology rocks

Ibland älskar jag söndagar väldigt mycket. Som igår. Dimman låg täckt över hela Stockholm, man såg inte ens genom den stora rondellen. Alla adventsstjärnor lyste i fönstren och man fick pepparkakor som fika. Dessutom lekte vi i söndagsskolan med alla barn som var fem eller mindre vilket innebar att jag var en buske. Som fick uppätna taggar, grenar och blad. Sen hade jag även eldmyror i öronen och låg på golvet medan de små bustrollen kröp under borden och sjöng ”behöver du mig behöver jag dig” och ”gubben Noa såg en gädda på bio”. På baletten noterade Ninni att jag hade glitter i håret vilket är tack vare den lilla söta sexåringen som spontant kände för att glittra runt i rummet samtidigt som Frida och undertecknad kröp runt och sopade upp det… Sen kan jag även berätta att enligt en viss musiksamjuridikare är kantareller giftiga. Bara för att de är gula (och man ska inte äta gula sker om de inte är bananer eller lussebullar…)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0