Ibland blir jag orolig

Jag var inne på balettakademins hemsida för att återanmäla baletten och jag hamnade under fliken "bra att veta". Och vad som står där skrämmer mig:

"Bra att veta

Kallelse
Går ut tidigast 30 dagar innan din kurs startar. Skulle kursen du anmält dig till vara fullbokad, kontaktar vi dig snarast möjligt så att du kan välja en annan.

Ändringar, byten av kurs
Görs genom kundtjänst 08 - 78941 20 eller kontoret, inte hos lärare eller kvällsreceptionist.

Ätstörning
Balettakademien har en policy för att förhindra träning vid ätstörning. Ärstörningar är ett sjukdomstillstånd som gör det riskfyllt att utsätta kroppen för fysisk ansträngning."

Borde man behöva skriva sådant? Världen är lite snurrig


Kommentarer
Postat av: Skorpan den Ruskyge

de kanske har läst "the best little girl in the world"

2009-11-29 @ 20:37:21
Postat av: Rebecka

Det är tydligen ganska vanligt inom baletten, det finns ju någon dansfilm där jag har lärt mig det :) minns inte vad den heter dock ;)

2009-11-29 @ 21:04:43
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/
Postat av: Y

Antagligen behövs det tyvärr, så många som får problem med för mycket träning och kroppsuppfattning.

2009-11-30 @ 09:57:07
Postat av: C

Men det är så sjukt att det behövs. Det borde inte vara så

2009-11-30 @ 10:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0